BMW F700GS
A Bajorok újdonsága első ránézésre egy jó kis túraendurónak látszik. Pirosra festett térhálós váza azonnal minden tekintetet megragad. A pusztavacsi motoros találkozón is megcsodálták.
BMW F700GS képek.
De igazán terepes mindenesnek ott az F800-as. Figyelmesebb szemlélőnek kiderül, a mi F 700-asunk a városra alakított konszolidáltabb kistesó. Erről főleg az öntött könnyűfém kerekek árulkodnak, a tesóságról meg szinte minden egyéb. A jól áttekinthető modern műszerfal két analóg órával, és egy digitálissal, a térhálós váz, a motor.
BMW F700GS képek.
Egyébként a kényelem, a nagy rugó utak, a kellemes üléspozíció, utas barát hátsó ülés,a kézvédők, az átlagnál magasabb építés endurósan megmaradt. Érzésem szerint tulajdonképpen az F650-eseket hivatott leváltani. Amit valljunk be őszintén itt volt az ideje, és határozottan jól is sikerült. Ugyanis nem csak ráncfelvarrás történt, hanem egy vadonatúj konstrukciót kaprunk. Mint az F800, itt is egy gyönyörű és jó merev térhálós vázunk van, ahol a két hengeres soros motor is teherviselő elemként lett beépítve. Teljesítménye visszafogottabb lett, ami jelen esetben nem is baj, hiszen ha megértjük a koncepciót akkor ráébredünk mennyire rendben van minden az F700 GSünkkel. Ő egy valódi jól kezelhető motoros barát szelíd gépezet. Nincsenek még gázrángatásra sem nagy ugrásai, brutális kitörései, nem fogja egekbe emelni az első kerekét. Vagyis tökéletes jól kezelhető választás a már kissé haladó kezdőknek, és örömünkre az egyre több hölgy motorosnak. Már csak azért is, mert nem születik mindenki hosszú lábúnak, hogy leérjen egy normál terepes endúróról. Persze mondhatnánk, akkor vegyen Cruizert vagy sportmotort. Na de ne máááár, aki kényelmes trónuson akar ülni, kellemesen átringatózva a kátyúkon, lazán venni a parkolásos járdákat, és magasról áttekinteni a forgalmat, kis növése ellenére az csakis endúrót választhat, és mindjárt itt lép be az F700GS, hiszen minden kényelmet és endurós jellegét megtartva ülésmagassága 820 mm. De mennyire egyre jár a gondolatunk a tervezőkkel, extraként rendelhető 790 mm magassággal is. Ugye, nagyon ott van! A tankunk F800-hoz hasonlóan itt is hátra került az ülés alá, a menetkész tömegünk meg 209 kiló.
 |
BMW F700GS képek.
Teljesítménye 75 lóerős 7300-as fordulaton, és nyomatéka kicsit később élénkül, 77 Nm 5500-as fordulatnál. Az egésznek a titka, hogy kissé nagyobb gázzal kell indulni, de mint mondtam, egy szelíd könnyen kezelhető gépezetről beszélünk. Karakterisztikája három fokozatban is állítható, normálban dinamikusabb, a sportban jobban lehet pörgetni. Azért senki ne higgye, hogy a visszafogott BMW F700-asunk erőtlen. Fokozatai elég hosszúra vannak méretezve, egyesben 70-80 körül kipörög, és kettes fokozatban 130 körül kiabál ránk egy piros lámpa a műszerfalon, hogy 8500-as fordulatnál itt az ideje váltani. Ez azt jelenti, hogy akár hosszabb túrákon, autópályán is megállja a helyét. Hiszen a 150-160-as tempó meg sem kottyan neki a hatfokozatú váltójával, és a gyári adatok szerint is 190 körüli a végsebessége. Elöl dupla tárcsafék gondoskodik a lendület felemésztéséről, természetesen ABS rendszerrel felszerelve. Az extravagáns féloldalas lámpát meg a nagytesóktól örökölte.
Összegezve: A BMW F700GS egy jól kezelhető, nyugodt szelíd gépezet. Aki nem akar első kereket emelgető brutál nyomatékokat uralni, és még nem annyira gyakorlott, annak A F700GS való! Kényelmes, higgadt, de mégis dinamikus, városban ideális, de túrákon is megállja a helyét.
BMW F700GS képek.
Motor
|
|
Furat/löket (mm)
|
82/75,6
|
Hengerek/szelepek
|
2/8
|
Keverékképzés
|
elektronikus szívócső-befecskendezés BMS-KP motorvezérlés
|
Lökettérfogat (ccm)
|
798
|
Max. nyomaték (Nm)/fordulatszám
|
77/5500
|
Max. teljesítmény kW/LE/fordulatszám
|
55/75/7300
|
Sűrítési viszony
|
12,0:1
|
Szelepvezérlés
|
DOHC
|
Erőátvitel
|
|
Tengelyhajtás
|
lánc
|
Tengelykapcsoló
|
többtárcsás, olajfürdős
|
Váltó
|
körmös kapcsolású, hatsebességes
|
Futómű
|
|
Gumiabroncs elöl
|
110/80 R19
|
Gumiabroncs hátul
|
140/80 R17
|
Fék elöl , átmérő (mm)
|
dupla tárcsa, 300
|
Fék hátul, átmérő (mm)
|
szimpla tárcsa, 265
|
Felni elöl
|
2,50 x 19"
|
Felni hátul
|
3,5 x 17"
|
Rugóút elöl/hátul (mm)
|
180/170
|
Utánfutás (mm)
|
95
|
Váz típusa
|
térhálós acélváz, teherviselő motor
|
Villaszög
|
64°
|
Menetteljesítmények
|
|
Gyorsulás 0-100 km/h (mp.)
|
4,3
|
Gyorsulás 0-1000 m (mp.)
|
-
|
Végsebesség (km/h)
|
192
|
Fogyasztás (l/100km)
|
|
120 km/órás sebességnél
|
5,1
|
90 km/órás sebességnél
|
3,9
|
>Üzemanyagtartály (l)
|
16
|
Önsúly üresen/feltankolva (kg)
|
193/209
|
Max. össztömeg (kg)
Ülésmagasság
|
436
820 (extra 790)
|
BMW F700GS képek.
|