Yamaha MT09.
Micsoda mámor manapság motorosnak lenni. A gyárak dizájn tervezői egymást túllicitálva fantasztikus formákkal igyekeznek minket elkápráztatni. SŐŐŐT! A Yamaha mérnökei az MT sorozattal szinte korszakalkotó vonalakat varázsoltak elénk. AZ MT 09 annyira vad és látványos, amit idáig csak koncepció motoroknál a kiállításokon láthattunk. Lám, most megkaptuk szériában.
Yamaha MT 09 képek!
Körbe szemlélve csak ámulunk, bámulunk mennyire szemet gyönyörködtető vad és utópisztikus. Mintha a Star Trek, vagy a Mad Max forgatásából lépett volna ki. Szinte látjuk, amint a Mad Max kese hajtincsű főgonosza a forgatókönyvvel dacolva elrobog az MT09-essel Mel Gibson kompresszoros erőgépe elől. Kész, vége, oda a happy end. Az MT09 utolérhetetlen. Mert bizony az MT 09 nem csak kinézetében, de teljesítményében és kezelhetőségében is magasra tette a mércét. Három hengeres 900 cm3 motorja 115 lóerejével csak úgy repíti a kategóriában nagyon könnyűnek számító 193 kilós gépezetet. Minden tekintetben igazi Power Bikenak számít.
Yamaha MT 09 képek!
Már kis fordulaton is hatalmas nyomatékkal tol a 3 hengeres motorja. Gáz érzékenysége több fokozatban is állítható, ami feltétlenül jól jön, hiszen „A” fokozatban annyira érzékeny és vadak a gázreakciók, hogy a kipörgés gátlót is kikapcsolva ember legyen a talpán aki az aszfalton tudja tartani első kerekét. Állandóan szárnyalni akar. Hihetetlen élményt nyújt annak, aki ezt kezelni tudja, de avatatlan kezekben baleset veszélyes is lehet. Tudták ezt a Yamaha mérnökei is. Gondoskodtak nekünk egy kevésbé gáz érzékeny, és lazábban, könnyedebben kezelhető „B” fokozatról, amit álló helyzetben, vagy menet közben behúzott kuplungnál is tudunk váltani a kormánykapcsolóról.
Yamaha MT 09 képek!
Városban és két személlyel, utasom nyugalma érdekében szinte mindig a „B” fokozatot használtam. Kevésbé kellett így vadságára koncentrálni. A gyorsítások azért így is kapaszkodásra kényszerítenek a kitörni készülő pacik felett. Minden vadsága ellenére ha megszokjuk, jól kezelhető. Motorja finoman jár, aljára szerelt a lábtartók között kikandikáló kipufogója szinte észrevehetetlen, és csak közepes fordulat felett indul meg belőle a hangorkán. 11.500-as fordulat körül vet véget az elektronika a pörgésnek, ami kettes fokozatban már 145-ös tempót diktál. A tankra feküdve itt már tombol a menetszél, amit a haragosan mélyre helyezett LEDes nappali fényekkel világító lámpaidom nem nagyon befolyásol. Minimalista műszerfala is ide simul. Szerény mérete ellenére jól áttekinthető, és minden infó meg van, ami manapság elvárás. Hátsó fertálya is formabontó, LEDes far lámpái kecsesen csúcsosodnak az ülés elvékonyodó vonalaiban.
Yamaha MT 09 képek!
Rendszámtartója rendhagyó módon a kerék mögé került, hogy semmi ne zavarja az ülés magasra ívelő formavilágát. Szürke fényezése, sárga feliratai és neon sárga felnijei amerre csak jár, mindenhol magára vonják a csodálkozó tekinteteket. Valóban erőt sugárzó minden porcikájában. Akár egy konditeremben edzették volna. Így aztán igazán jól is mutat a Gold Centerben fotózáskor, mintha csak izmait is az ottani edzések alatt gyarapítaná.
Yamaha MT 09 képek!
Rövid tengelytávja, meredek villaszöge, modern fordított teleszkópjai, csekély tömege valódi kanyar zsonglőrré, és városi vagánnyá varázsolják. Minden tekintetben telitalálat a Power bikek közt. Hibát sem találnék rajta, hacsak a forgatyúsház nem forrósítaná nadrágon keresztül is a bal lábamat a remegő levegőjű nyári motoros időben. Na de mégis, kit érdekel ilyen apróság, miközben az MT09 nyergében falhatjuk sebesen a kilométereket. Majdnem 3 milliós ára fantasztikus értékarányt nyújt!
Yamaha MT 09 képek!
Összegezve a Yamaha MT09: Valódi Power Biket kapunk formabontó fantasztikusan látványos, erőt sugárzó kinézettel. Csekély tömege, nagy nyomatéka azt a vadságot hozza, amit kinézete is sugall. Hihetetlen élménymotor. Dinamikája több fokozatban is állítható, így laza tempóban kényelmes, és jó a kezelhetősége. Kipörgés gátlója a forgalomban az első kerék tapadását szolgálja, ha viszont félreeső utakon kikapcsoljuk, máris szárnyra kap, és repülni akar.
Köszönet a Yamaha Hungáriának, hogy kipróbálhattuk az MT09-est.
Köszönet a Gold Center szabadidőközpontnak a remek fotózási helyszínért.
MT 09 Adatai.
MT 09 listaára: 2.998.000 Ft.
|
3 hengeres, folyadékhűtéses, 4 ütemű, DOHC, 4 szelepes
|
|
|
|
|
|
|
|
84,6 kW (115LE) @ 10 000 rpm
|
|
87,5 Nm (8,9 kg-m) @ 8 500 rpm
|
|
|
|
Olajban futó, Többtárcsás
|
|
|
|
|
|
|
|
Állandó áttételű, 6 sebességes
|
|
|
|
|
|
|
Alváz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lengőkaros, (karos felfüggesztés)
|
|
|
|
Hidraulikus kettős tárcsafék, Ø 298 mm
|
|
Hidraulikus tárcsafék, Ø 245 mm
|
|
120/70ZR17M/C (58W) (Tubeless)
|
|
180/55ZR17M/C (73W) (Tubeless)
|
Méretek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Feltöltött tömeg (olajjal és üzemanyaggal)
|
|
|
|
|
|
|