Honda NC750X DC
Előző évben volt szerencsénk az NC750 „s” változatát tesztelni. Bár tudjuk, nem mindenki akar brutális erőgépeket, és ezt is szem előtt kell tartani, hiszen annak ott van a hasonló kinézetű VFR800, de mégis eléggé szürke eminenciásnak látszott az NC750S, mint külsőben, mint teljesítményben. A Honda is ráismerhetett erre, és az X változatban alaposan átdolgozta az NC modelljét. Mindjárt szembeötlő a változás, hiszen igen csinos lett! Három színben pompázott a tesztmocink, meggy bordó – ezüst-fekete.
Honda NC750X DCT képek!
Kapott új dizájnelemeket is a tankon , és a manapság oly divatos endurós „Csőr” is megjelent a lámpa alatt! DE beszéljenek helyettem a képek. Full LEDes lett a lámparendszere is, amit már az idén pár Hondán kipróbálhattunk. Két sorban 3-3 LED. Felül a tompított, alul belép a hosszúfény, és nagyon kellemes kontúros hideg fénye van.
Honda NC750X DCT képek!
A műszerfal is megújult. Igaz a régi is nagyon informatív volt, így sok újítást már nem tudtunk kapni, de aki szereti a színes fényjátékokat örülni fog! Ugyanis a fordulatszámmérőnk skálája a fogyasztás arányában változtatja a színét. Piros, ha huzatjuk a gépet, és magas a fogyasztásunk, átlagosnál kéken jelez, és ha takarékosan megyünk zöldre vált! Kaphatunk egy narancsszínt is, ha magas fordulatszámon pörgetjük a motort! És itt rögtön meg is említem, a tesztmocink automata DCT váltóval volt felszerelve. Tehát a kuplungot és a váltókart annyira elfelejthetjük, hogy ne is keressük, mert nincs!
Honda NC750X DCT képek!
Automata váltórendszerünk a motorozási stílusunkhoz igazítva több fokozatban állítható. Minden indításnál egy alap fokozatba áll, amit nevezhetnénk akár ECO fokozatnak is. Hiszen itt az automata igyekszik a legtakarékosabb fordulaton tartani gépünket, állandó kék és zöld színben pompáztatni fordulatszám kijelzőnket, és csak nagyon nyugodt, higgadt motorozást enged. Ha nekirántunk a gáznak, sajnos nem ugrik át automatikusan a dinamikusabb „S” fokozatba, így csak hörgést, prüszkölést tapasztalhatunk, tehát ha temperamentumosan kell haladnunk, vagy egy fokozattal lejjeb váltjuk a kézi gombbal, vagy át kell léptetnünk az „S” fokozatba. Az „S” fokozatnak is három szintje van, amit csak megálláskor tudunk beállítani. Nyilván az első szint az átlagosan dinamikus haladást enged, a második már jobban pörget, és a harmadik szintnél már engedi narancsba is kipörgetni a motorunkat! Vagyis ez a legsportosabb szint! Ezeknél a fokozatoknál az automata nyomatékosan tartja motorunkat, és el is feledkezhetünk, hogy igaziból „csak” 55 lóerőnk van, és a kéthengeresünk alsó fordulaton gyengélkedik. Nagyon dinamikussá teszi a DCT így a közlekedésünket. Persze a motorja szinte rezgésmentesen kellemesen csendesen jár. A DCT is oly kiválóan végzi a dolgát, hogy csak tapasztalt avatott motoros veszi észre a váltásokat, az utas például semmit nem érez belőle. És mielőtt tovább haladunk, van ám még egy manuális váltó állásunk is. A jobb markolatnál egy gombbal tudjuk kikapcsolni az automatát, és a bal markolatnál lévő két gombbal tudjuk le-föl léptetni. Mondjuk igaziból egy félautomata állás ez, hiszen ha a felfelé léptetésnél nem is avatkozik be semmi, azért ha lassítunk, és nem léptetjük lefelé a fokozatokat, az automata szépen visszapakolgat helyettünk. Az ülés pozíciónk egy niked és egy endurós helyzet közti, elég kényelmes hosszabb távon is. Utasunk sem panaszkodhat a kényelemre. Ülésünk zselés tömése pedig egyenesen simogatja ülepünket. úttartással semmi baj nem lehet, hiszen motorunk oly mélyen van szinte az egész gép alá felfüggesztve, hogy súlypontja is nagyon mélyre került.
|
Honda NC750X DCT képek!
Így az NC kész kanyarzsonglőrré vált. De a mély súlypont ellenére mégsem olyan alacsony, a kissé endurós jelleghez híven a járdázások, fekvő rendőrök nem tudnak ártani. Mint tavaly is említettük, a kedvenc TWIN PEAKS hasonlatunkat használva a Baglyok nem azok, aminek látszanak, tehát a mellkasunk alatti tank sem az, aminek látszik! Ugyanis felnyitható zárható teteje alatt öblös 1 sisaknyi bő csomagtartót kapunk. Nem ajánlatos ide tölteni a benzint, a Valódi üzemanyagtartályunk ugyanis a hátsó ülés alá került. De igazán nincs is nagy tankra szükségünk, hiszen az NC750 nagyon takarékos. Állandó S 2-es automata fokozatban dinamikusan motorozva is 3.6 körüli volt a fogyasztásunk! Háááááááát, egy 750-es mocitól ez nem semmi! El sem merem képzelni, mennyire kevés benzint hörpölhet, ha van türelmünk az alap fokozatot használni, amikor a fordulatszám mérőnkön a kék és zöld szín a domináns!
Összegezve: Az NC750X nagyon jól sikeredett átdolgozott testvére a régi „S” változatnak. Igen látványos és divatos lett a külleme, full LEDes a lámparendszere. A DCT automataváltó simán és csendben kapcsol. Jók az állítási lehetőségei, és mint egy bűvész a kártyákat, úgy tünteti el a soros kéthengeres gyenge pontjait.
Honda NC750X DCT képek!
Furat × löket (mm)
|
77 x 80
|
Keverékképzés
|
PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés
|
Kompresszióviszony
|
10,7:1
|
Hengerűrtartalom (cm3)
|
745
|
Motortípus
|
Folyadékhűtésű, négyütemű, 8 szelepes SOHC, soros, kéthengeres
|
|
|
Teljesítmény
|
40,3 kW (55 LE) @ 6250 1/min
|
Forgatónyomaték
|
68 Nm @ 4750 1/min
|
Indítás
|
Önindító
|
Első fék
|
Ø 320 mm szimpla, hullámos peremű tárcsa kétdugattyús, hidraulikus féknyereggel és szinterbetétekkel
|
Hátsó fék
|
Ø 240 mm szimpla, hullámos peremű tárcsa egydugattyús, hidraulikus féknyereggel és műgyanta alapú, préselt betétekkel
|
Első felfüggesztés
|
Ø 41 mm teleszkópvilla
|
Hátsó felfüggesztés
|
Központi hátsó rugóstag, Pro-Link himbarendszer
|
Első gumi
|
120/70 - ZR17M/C (58W)
|
Hátsó gumi
|
160/60 - ZR17M/C (69W)
|
Első kerék
|
17M/C × MT3.50
|
Hátsó kerék
|
17M/C x MT4.50
|
|
|
Üzemanyag fogyasztás
|
3,50 l/100 km
|
Üzemanyagtank kapacitás (liter)
|
14,1
|
Szabadmagasság (mm)
|
165
|
Menetkész tömeg (kg)
|
220
|
Ülésmagasság (mm)
|
830
|
Honda NC750X DCT képek!
Honda NC750X DCT képek!
|