Suzuki Van Van 200.
Mikor a Jazzy Street műsorában beszélünk a motorokról, fontos valahogy kategorizálnom őket. Hiszen a hallgatók nem látják, és azért a küllemét is le kell írni. Nos, hát a Van Van 200-al nem volt könnyű dolgom. Nehéz besorolni, hiszen amolyan átmenet a lágyabb terepmotor és egy niked közt! Szépen csillogó krómozott indexei, lámpái, kapaszkodói, magamutogató műszaki megoldásai, csupasz stílusa hozza a Niked jellemvonásokat.
Suzuki Van Van 200 képek!
És mitől is terepmotor? A középre helyezett hátsó rugóstagja, a bölcső váza és az átlagosnál magasabb has magassága, a hátsó sárvédőre helyezett szerszámos táskája, no meg ahogy az ülés a tankra felfut, ezek meg olyan terepmotoros finomságok. És akkor még ott vannak a hatalmas lufi gumijai. Elöl 130/80-18, hátul meg 180/80-14. Szóval van néhány apróság a VanVan tarsolyában, ami jó a rossz utakon, de mégis, a terepezéshez más kell. Tehát azt mondanám, egy jó kis homokfutó, és városi motor. Hiszen valóban könnyedén siklik a forgalomban. Kis méretével, kis súlyával , 128 kg, könnyedén poroszkál az autók közt. És ha elfogy a beton, akkor érezzük igazán a nagy széles gumik hasznát, homokban, sóderos murvás utakon fantasztikusan tartja magát, alig úszik valamiit. Csodásan nyomult fel a hegyekbe is, hogy megmutassa nekem az elhagyott rakétabunkereket. A Van Van 125 köbcentisnek indult, sok évet lehúzott ebben a kategóriában, és most kapott nagyobb, 200-as szívecskét. 12 lóereje mindjárt 16- ra combosodott, ami elegendő a városban, és az enyhébb terepes rossz utakon is. Azonban ha autópályára megyünk, ott bizony már hiányolunk pár pacit. Szélviszonyoktól függve 100-110 a végsebessége. A kamionok szélárnyékában egész könnyedén viszi. De aki nem szeretné sűrűn motorgenerálra hordozni, az jobb ha tartja a kilencvenes tempót az országúton. Sajnos itt nagyon érezhető, el kéne egy hatos fokozat. És bizony utast szállítani sem egy álom. Ránézésre hatalmas kényelmes az ülésünk, ami ha egyedül ülünk rajta, így is van. De ha kényelmesen ülve magunk mögé tapogatunk, érezhetjük, ott nem sok hely van. Előttünk viszont annál inkább. Vagyis az ülés előre csúszik, és ahhoz hogy utasunk elférjen, nekünk is a tank fölé kell ülnünk. Így már ölünkben a kormány, a lábtartók hátul, és nem túl kényelmes. Két személlyel már a 16 lóerőnk is kevéske, tehát a Van Van nem is erre való. Tanyákon, erdészeteken jól szolgál, és befutni a közeli városba is remek társunk. Műszerfala puritán, egyetlen analóg kilométeróra napi számlálóval.
|
Suzuki Van Van 200 képek!
Fogyasztása 3 liter körül, tehát jó kis takarékos. Sajnálatosan a Van Van 200 kifutó típus. Jövőre már az új szabványok miatt csak a készlet erejéig lesz kapható. Tehát ha valakinek megtetszett, az most szaladjon valamelyik Suzuki márkakereskedésbe, és gyorsan vegyen, amíg kapható!
Összegezve: A Van Van 200 nagy lufi gumijaival és könnyű súlyával ideális a városban, és a murvás homokos rossz utakon. Lágyabb terepes küllemével csillogó króm alkatrészeivel kedves csinos motorocska.
Suzuki Van Van 200 képek!
Motor típusa
|
Négyütemű, egyhengeres, léghűtéses, SOHC
|
Hengerűrtartalom
|
199 cm3
|
Furat × Löket
|
66.0 mm x 58.2 mm
|
Sebességváltó
|
5-sebességes mechanikus
|
Teljesítmény
|
ca. 12 kW (16 LE) / 8000 rpm
|
Nyomaték
|
ca. 15 Nm / 6500 rpm
|
Hosszúság
|
2140 mm
|
Szélesség
|
865 mm
|
Magasság
|
1125 mm
|
Tengelytáv
|
1385 mm
|
Szabad magasság
|
220 mm
|
Ülésmagasság
|
770 mm
|
Menetkész tömeg
|
128 kg
|
Futómű elöl
|
Teleszkópvilla, tekercsrugó, olajcsillapítás
|
Futómű hátul
|
Lengővilla, tekercsrugó, olajcsillapítás
|
Fékek elöl
|
Tárcsa
|
Fékek hátul
|
Dob
|
Gumiabroncs elöl
|
130/80-18M/C (66P), tömlős típus
|
Gumiabroncs hátul
|
180/80-14M/C (78P), tömlős típus
|
Üzemanyagtank
|
6,5 L
|
Suzuki Van Van 200 képek!
Suzuki Van Van 200 képek!
|