Aprilia Shiver 750
Vártam, vártam a telefont, mikor mehetek megint egy jó kis Moto Guzziért. Jött is a hívás a Piaggio képviselettől, István sajna a Guzzi nem jött még vissza, de gyere, van egy jó sportos Aprillia Shiverünk, vidd el, próbáld ki azt! Persze, hogy megyek, minden mocit letesztelünk. Ismét egy dizájnos sportos naked bike. Nagyon menő mostanában ez a kategória.
Aprilia Shiver 750 képek!
Papírok, kulcs a kezemben, megszemlélem a 750 – es „kicsikét”. Szép vad formája van, kettéosztott háromszögletű első lámpájával, kívül vezetett rugóstagjával, térhálós vázával tényleg látványos. Kipufogójával az ülés alatt vezetve brutál faros kinézetet garantál. Az Apriliánál hagyományos hosszanti V motor ránézése alapján kalkuláltam egy pörgős ugrós nyomatékos mocira. Kulcs elfordít, önindítógomb megnyom, motor beindul, és Waaaaaahhhhhhhhhh…………. Micsoda Muzsika! Aha, lebuktak az Olaszok, hát innen kapta a Borzongás ( Shiver )nevét a gépezetünk. Akár egy kisebb Dragster fémes hörgéssel, a háttérben egy halk sivítozással, mintha még turbója is lenne. Kész, nem is kell mennem vele sehova! Füleim mint a csodálkozós szemek, tágra nyíltak, ez a hangorgia már bőven levett a lábamról! Na ja, szerencsére rajta ültem. Nem lehet megállni a gázfröccsöket, ezt a koncertet mindenkinek hallania kell. De azért mégis, induljunk el, hiszen nem csak zenéből áll a teszt. Rögtön érezni, hogy az elektromos gáz reakció késésére érkezett régi panaszokat a gyár orvosolta. Sőt van egy háromállásos program, amit a kormányról tudunk kapcsolni, akár menet közben is, ha behúzzuk a kuplungot. A nagyon vehemensről tudjuk állítani a kissé konszolidáltabbra, és a kellemesen nyugodtra is. De nem igen használtam ezt a lehetőséget, jól kezelhető volt az Shiver a legagresszívabb állásban is. Kifejezetten élvezni lehet a vehemenciáját. Otthon érzi magát a pilisi kanyargós dombos utakon. Felépítése, rövid tengelytávja, alacsony súlypontja garantálja, hogy még a nagyobb oldalszelek is alig billentik ki, a Zsámbék - Tinnye környéki kanyarokat meg kifejezetten élvezi. Fara nagyon vad, olyan akár a hangja, a lámpát bekerítve hivalkodóan merengeti háromszögletű két kipufogóvégét az ülés alatt. Bár kedvelem a szépen csillogó jól elvezetett kipufogókat, de ez a megoldás is elég csinoska.
|
Aprilia Shiver 750 képek!
Mondjuk a divatnak ára van! Az ülések kellemesen el vannak szigetelve ugyan a forróságtól, de a 38 fokos nyári motoros időben megtalálja az utat az plusz hőenergia, ami az ülés alatti dobokról oldalirányban áramlik forrón simogatva combjainkat, és ülepünk oldalát. Bőrünkön át is belélegezzük a körülöttünk remegő levegőt, hát nem is csoda, ha az Aprilia Shiver gyorsan befordul szomjat oltani az Üvegtigrishez! Igazi zarándokhely, sok a motoros társ, a Shiver valódi jelenség, és mint általában a mocisok közt, hamar szóba is kerül! Mintha csak rá lenne írva, hogy tesztmotor, jönnek is a kérdések. Milyen a gép, kényelmes, jól megy, húúúúú és micsoda hangja van. Szóval, igen, kényelmes, sportosan előredőlve a tankot megszorítva lábainkkal szinte rá olvadunk. Bizony jól megy, 95 paci dolgozik benne ha ráeresztjük a gázt, és már V motorosan jól húz kis fordulaton is, 7000 fordulatnál meg 82 Nm a nyomatéka. Az elektromos gáz rendszere kisimítja a járását, szinte semmi rángatás, semmi ugrálás. A kipörgés gátló is beavatkozik a haszontalanságoknál, és az ABS is igazán jól mükszik. Mint a többi Olasz mocináll, itt is lágyabb az úgynevezett redőzéses érzés, finoman szabályozza a fékerőt. Elöl dupla, hátul egy tárcsafék emészti fel a száguldást. Műszerfalán egy analóg skálás fordulatszámjelzőt, és egy digitális kijelzőt kapunk. Minden infónk meg van, kilométeróra, napi számlálók, sebességi fokozatkijelző, motor üzemmód kijelző, üzemanyag jelző.
Összegezve: Az Aprilia Shiver 750 egy jól eltalált Niked bike. Térhálós váza, fordított első teleszkópja és kívül vezetett rugóstagja mutatóssá teszik. A hátsó lámpát körülvevő kipufogója csak fokozza a látványt, a belőlük áramló muzsika meg igazi katarzis. Minden tekintetben megállja a kategória helyét. Jól vezethető, térhálós váza merev, az elektronikák kifogástalanul működnek rajta.
Aprilia Shiver 750 adatai:
Vízhűtésű, négyütemű, kéthengeres V-motor, hengerszög 90 fok.
Elektronikus benzinbefecskendezés, motormenedzsment.
Névleges teljesítmény 95 LE (70 kW) 9000/ min-nál
Max. forgatónyomaték 82 Nm (8,4 kpm) 7000/ min-nál
Lökettérfogat 750 cm3
Sűrítési viszony 11,0:1
Száraz tömeg 189 kg
Ülésmagasság 810 mm
Térhálós acélcső/alumíniumöntvény hídváz. Elöl fordított teleszkópvilla 43 mm belsőcső átmérővel, hátul alumíniumöntvény lengővilla, központi rugóstag. Elöl 320 mm-es dupla tárcsafék radiálisan rögzített, négydugattyús féknyergekkel, hátul 245 mm-es tárcsafék egydugattyús féknyereggel. Alumínium öntvény kerekek.
Kerékméret elöl: 3.50 x 17 Hátul: 6.00 x 17
Gumiméret elöl: 120/70 ZR 17 Hátul: 180/55 ZR 17
Üzemanyagtank 15 literes
Aprilia Shiver 750 képek!
|