motortesztek
motortesztek

Rendezvények            Milyen motort vegyek?              Biztonság 

 

Új motortesztek
 
Használt motortesztek
 
Autótesztek
 

Köszöntő, kapcsolat.

 

Motoros képek

 

Vendégkönyv

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Moto Guzzi V7 Racer / retro naked

Moto Guzzi 

A „boldog” 70 –es években más volt a motoros élet……. Nem roskadoztak az üzletek polcain a színes protektoros ruhák, a  kiegészítők! A gyújtást lendkerekes megszakítók vezérelték, az ABS a lábunkban volt, az ASR pedig a gázmarkolatos kezünkben… …. A lámpa a lámpa helyén volt, a benzinkútnál sem kellett keresgélni a betöltő nyílást, mert a tank a tank helyén, a motor a motor helyén volt, az ülések ülhetőek voltak, de persze a 100 lóerő már a lélektani csúcsnak számított. De lám-lám, micsudi gyönyörű motorok születtek mégis akkoriban. Nem véletlen, hogy manapság is reneszánszát éli az ebből az időkből plagizált csodaszép retro motorok imádata. Belénk bizseregnek annak a kornak a benzingőzös emlékei, az útszéli bütykölések, a gyújtásállítások. Mégis, ha ránézünk a Moto Guzzi V7 Racer csillogó vonalaira, csak a szép emlékek jutnak eszünkbe.  A hetvenes évek versenymotorjának emléke, nosztalgikus külseje, a kormány feletti, és a hátsó ülésnél elhelyezett rajtszámtartója az akkori pályagépeket idézi.

Moto Guzzi V7 Racer képek

Ez a gép ma már inkább a Cafe Racer kategóriába sorolható, ami megjeleníti a városi vagány sportosságot is. Ez egyben azt is jelenti, hogy egy valódi élménymotorral van dolgunk. Vörösre fényezett váza messziről ragyog a napfényben, kiemelve a Guzzi csupaszon is kecses formáját.  Minden apró részletre ügyeltek az olaszok. A Moto Guzzi feliratok még a felniken is piroslanak, de a mívesen hímzett ülése, az egyedi díszcsavarok, a váltó- és fékrudazat rendszer kidolgozása, a karcsún elvezetett dupla kipufogója szemet gyönyörködtetővé teszik az egész gépezetet. Ettől még nem egy kirakat motor, nem a vitrinbe való, hiszen valódi katarzis ráülni, beindítani, és aztán végig „tépni” vele a városon. Igen…., már a beindításnál az önindító hangja is egy kisebb hangszerszóló, de mikor életre kél a szimmetrikusan elvezettet dupla kipufogója által a hagyományosan keresztbe fordított V2 motorja, kész szimfóniát dörmög nekünk a két henger!!! Nem bambulhatunk és nem kell fülelnünk, hogy jár-e a motor? Alapjáraton állandó a visszajelzés…, izeg-mozog…, hörög.., remeg, gázadásra a hosszan futó főtengely és a lendtömegeinek pörgettyűs hatása mozgatják az egész gépet. Mint egy türelmetlen izgága telivér úgy él alattunk. Nem mindenki tudja megzabolázni a táltosokat, és a Guzzit is sokan nem szeretik ezen reakciói miatt! De van, aki meg pont ezért szeret belé. Minden porcikájában érezzük, hogy jár alattunk, ahogy pöfög, dohog,  mint a pályagépek…,  mit mondjak.., engem is pont ez varázsolt el. No azért ne higgyük, hogy menet közben önállósodni fog. Ha elindulunk, a Guzzi elemében van, és avatott kezekben illedelmesen szófogadóan viselkedik, kisimulnak ráncai. 18 colos első kereke a sportosra hangolt rugózás ellenére is alig veszi észre a kátyúkat, útredőket. Kifogástalan az úttartása, jól dől az ívekre, és az üléspozíciónk is azt az érzést hozza, mintha belefeküdnénk a kanyarokba. Olyan, mintha a lábaink helyett kerekek nőnek, testünk egybeforr a Guzzival, és csak repít……… A finom rezgések csak emlékeztetnek , hogy nem akármilyen gépen ülünk, ez egy kemény paripa, egy Moto Guzzi dübörög alattunk. Motorja V ketteshez hűen hihetetlen nyomatékos, alapjáratról nagy erővel szaggat, egészen a hétezres leszabályzásig. Az elektronikai korlátot még sportos menetnél sem vesszük észre, már jóval kisebb fordulatnál vágyakozunk a 6 fokozatú váltó kapcsolására, hogy újra és újra érezzük a  3,600 fordulat maximális 54.7 nyomatékát. Alaposan meg is viccelt a gépezet, jóval többre saccoltam erejét, mint amit valójában az adatok írnak ( 49 LE 35.5 KW ). És ez a Guzzi érdeme, kis fordulaton hatalmas nyomatékával nagyobb erő érzetét kelti. Futóműve kifogástalan, extrém gázadások kellenek ahhoz, hogy a sokat emlegetett kardán reakciók, mozgások kibillentsék menet közben.  Hiszen még sportos motorozás közben sem szokásunk bő gázt adni a kanyarokban, ilyet csak a tesztelő tehet, amikor tényleg ki akarja csikarni a fránya hibákat, és amikor nincs forgalom.  Elégedetten konstatáltam, bizony semmi durvaság nem jelentkezett, a finomnak nem mondható gázrángatásaimra, csak a kipörgésgátló ASR elektronika lágy szabályzása figyelmeztettet. ÓÓÓÓÓÓ, és milyen finoman avatkozott be, a kerék túlpörgését elhárítva épp a felesleges erőt vette el az elektronika, teljesen egy pillanatra sem szabályozott le. Így a reakciója sokkal gyorsabbnak tűnik, és főleg a kanyarban kevésbé volt zavaró, mert nem idézett elő motorféket. Ha már az elektronikus szabályzóknál tartunk….., az ABS is kifogástalanul végzi munkáját. Működése közben neki is az átlagosnál gyorsabb a szabályzása, és finomabb az úgynevezett redőzéses érzés.

Mondhatom bátran, nem találtam kivetnivalót a Guzzi V7 Racerében, sőt elvarázsolt a nyergében.  

Összegezve:  A Moto Guzzi V7 Racer egy valódi egyéniség! Igazán temperamentumos, kemény táltos nyergében ülhetünk rajta, és mégis engedelmes, elemében van az úton, és valódi élménymotorozást nyújt a kategória szerelmeseinek. Első motornak azért kemény, de haladóknak már jól kezelhető, valódi motoros élményt ad!

Aki egyszer megszereti egyéniségét, lélegző hörgő lüktetését, nem is akar más gépre ülni! Köszönjjük a Moto Guzzi képviseletének, hogy kipróbálhattuk.

Listaára: 3.199.900+ regadó/ Akciósan: 2.999.900+regadó

Moto Guzzi V7 Racer adatai: 

 Motor

Kéthengeres V motor, 4 ütemű, 2 szelepes

Hengerűrtartalom

744 cm3

Furat / löket

80/74 mm

Maximális teljesítmény

35,5 kW (48,8 LE) 6,800/min

Maximális forgatónyomaték

54,7 Nm 3,600/min

Üzemanyag-ellátás

Üzemanyag befecskendezéses

Indítórendszer

Elektromos önindító

Olajozás

Nedves karteres

Sebességváltó

5 fokozatú

Fék elöl

Úszóágyazású szimpla tárcsafék 320 mm ø

Fék hátul

Tárcsafék 260 mm ø

Gumiabroncs első

100/98-18”

Gumiabroncs hátsó

130/80-17”

Hossz / szélesség

2185/800 mm

Ülésmagasság

805 mm

Tengelytávolság

1449 mm

Tanktérfogat

17 liter

Üzemanyag fogyasztás, saját mérés:    4.3-4,8 liter / 100 km.

 

Moto Guzzi V7 Racer képek

 
Facebook

Kövess minket a Facebookon is!

Motoros - Autós élet

 

 
Eseménynaptár
2020. December
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Hírek

Suzuki Szakmai tesztnap

I. motoros borok útja rally

 

 
Partnereink

-

 

 
Rendezvények
 
Óra
 

Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon