BMW C650 Sport
Most biztos páran megköveznek, de nem voltam nagy rajongója a bajor márkának. Mit tegyek…., szeretem a merész vonalakat, a vad és bátor újításokat, az űrkorszakot idéző műszerfalakat. De amióta ezek a jellemzők megjelentek a BMW mocikon, nekem is felcsillant a szemem! Nézzünk csak rá a C650-es nagy robogóra. A divatosan eltalált szögletes vonalak, a kategória átlagnál rövidebb tengelytáv, tömörebb építés, a karcsú ledes indexek, a kissé morcos lámpatestek, a találóan elhelyezett kék-fehér márkajelvények, az oldalán lévő „magamutogató” rugóstag, az egykarú hátsóvilla, a kettős kipufogó és az ezzel járó kellemesen morcos hang…., NA igazán szemet gyönyörködtetőre sikerült. És akkor még csak a külcsínről beszéltünk.
|
A technikai felszereltsége is igen jó. Szinte a kategóriában már egyre megszokottabb, de azért említésre méltó: ülés alatti nagy csomagtartó, világítással, és egyedi bővítési lehetőséggel. Hatalmas ötlet ugyanis az álló helyzetben lenyitható, a hátsó kerék feletti rész. Azért itt helyet kapott még egy indításgátló kapcsoló is, nehogy a nyitott térrel száguldozzunk.
|
Elöl a kormányoszlopon kisebb kesztyűtartók találhatók, ahol a bal oldalit a kormányzár lereteszeli. Markolatfűtés, ülésfűtés, aminek az utas kapcsolóját ötletesen az hátsó ülés oldalára helyezték, hogy a csajok maguk szabályozhassák, mennyire melegítsék fel a popsijukat) Szintén nagy újítás az oldaltámaszra automatikusan befogó rögzítő fék. És az elektronika…., a fényt kapcsolhatjuk automatára is. Világosban ilyenkor a ledes nappali fények virítanak, de alagútban és sötétedéskor a ledjeink elhalványodnak, automatikusan bekapcsol a tompított világításunk. Szintén ötletesen, a kapcsolók nyüzsijét összevonással korlátozták. Mit jelent ez? Például az országúti hosszúfény kapcsolója egyben van a fénykürttel, az önindító gombja felfelé nyomva a vészleállító gombunk, a műszerfal információit, a napi számlálókat is egy gombbal tudjuk vezérelni. És a fűtések is egy-egy gomb többszöri megnyomásával szabályozhatók. Persze mindezt a műszerfalon is ellenőrizhetjük.
|
Az összes felsorolt kényelmet láthatjuk is, az utas fűtését, a motor hőmérsékletét, a fogyasztást, a megtett kilométert, a hőmérsékletet. Szemlélhetjük az idő múlását…….. van három napi számlálónk, és egy szép nagy kerek analóg sebesség mérőnk, aminek hiányzó kör cikkét az üzemanyagmérőnk egészíti ki!
|
És említsük meg a szinte már szériának számító ABS, és kipörgés ASR /gátlót. Na……. itt egy nagy lélegzet!!!!! kicsit magamba fojtom a dühöngést! Ugyanis a kipörgés gátló elektronikával a fagyi rendesen visszanyal……... A bajorok elrontották a féktelen élvezetem, hiszen az túl érzékenyen szabályoz az ASR. A jó minőségű kicsit emelkedős murvás utcánkban egy kínlódás a hazamenetel. De még ez is elmenne….. Amikor nagy gáz a forgalomban hagyott cserben……, és nem volt velem az erő!!!! Az igen becsületes 60 lóerő teljesítménye egy pillanat alatt köddé vált a bekötő út emelkedőjén amúgy alig észrevehetően kicsit rázós esőelvezető rács miatt. Vagy inkább a túl szabályzó elektronikánk miatt. Tapasztalt motoros barátaim tudják milyen az, mikor emelkedőről kifordulva lendületre számítva bedöntünk a kanyarba, húzzuk a gázt a besoroláshoz, jönnek az autók, és a motor elkezd dadogni. ÁÁÁÁÁÁ…….. Nem fényezem magam, de csak a rutinom mentett meg az eldőléstől (bukástól). Mindenképp jó lenne, ha a BMW kijavítaná ezt a „kissé” balesetveszélyes hibát.
Ígérem, a motor leadásánál szólok erről! Személy szerint amúgy sem vagyok híve a sok elektronikus szabályzónak. Vagy inkább azt mondanám, adják meg a lehetőséget a kikapcsolásukra. Lassan felnő egy motoros generáció, akik soha nem tudják meg micsudi élvezet füvön vagy dűlőutakon farolgatni, kipörgetni a kereket, csúsztatni, sodrózni. És ha véletlenül majd a forgalomban megcsúsznak, a korrigálások jöjjenek rutinosan, ne a bukáshoz vezető tehetetlen riadalom! No, az ASR kivesézésével el is mondtam az összes hibáját a C650-esnek! Bár a mi sport változatunk valamivel karcsúbb a GT-nél, de még így is hatalmas, kényelmes üléseket kaptunk. Utasunk is szinte fotelon ül. Kissé langaléta, 187 centis termetemmel én is jól el tudtam helyezkedni. Ha az ülésen előre csúsztam bizonytalan lett a kanyarvétel, de kényelmesen középen ülve, lábaimat a ferde terepnire kinyújtva, katarzisos kanyarok következtek. És ebben bizony nem mindegyik konkurens gépezet jeleskedik! Az egyenesek precíz futását már nem is említem, hiszen ezek a nagy robik a hosszú tengelytávjukkal egyszerűen nem tudnak hibázni az egyenes futásban. Autópálya tempó fölött sincs kivetnivaló. A szélvédettségünk is jó, csak sajna a mi sport változatunknak kézi szélvédő állítás jutott, ami csak álló helyzetben, alapos csuklómozdulatokkal lehetséges. Ereje felpakolva, két személlyel is habozás nélkül gyűri az emelkedőket. Kipufogója azonban elég alacsonyan van, a járdázást, és a fekvőrendőröket kerülni kell vele.
alapára: 3.748.000-
BMW C650 Sport képek.
BMW 650 sport adatai: A Motor
Hengerűrtartalom cm3 647
Legnagyobb teljesitmeny kW/LE 44/60 fordulatszámnál min–1 7500
Legnagyobb forgatonyomaték Nm 63 fordulatszámnál min–1 6000
Víz hűtéses, soros, kéthengeres, négyütemű motor, hengerenként
Szelepvezérlés ket felülfekvő vezérműtengely (DOHC)
Szelepek száma hengerenként 4
Tengelykapcsoló Radiális röpsúlyos
Sebességváltó Fokozatmentes, szíjas (CVT)
Primer áttétel 1,06 Hajtás Olajfürdőben futó lánc Végáttétel 3,28
Méretek es tömegek
Teljes hosszúság mm 2180 2235
Teljes szélesség visszapillantó tükrökkel/tükrök nélkül mm 877/775 916/805
Ülésmagasság mm 800 (széria) 780 (extra)
Menetkész saját tömeg (DIN) kg 249 261
Megengedett össztömeg kg 445 445
Üzemanyagtartály térfogata l 15,5
Tartalék l 3,0
Üzemanyag-fogyasztás 100 kilométerenként (WMTC) l 4,6
Gyorsulás: 0 - 100 km/h s 7,1 7,5
Legnagyobb sebesség km/h 180
Az Extrafelszerelések
• Riasztóberendezés
• Teljesítménykorlátozás (35 kW / 48 LE)
Extrafelszerelés-csomagok
Highline csomag (C 650 Sport):
• Markolatfűtés
• Ülésfűtés
• Gumiabroncs levegőnyomás-ellenőrző (RDC)
• LED-technikájú nappali menetfény
• LED-technikájú irányjelzők
Highline csomag (C 650 GT):
• Markolatfűtés
• Ülésfűtés
• Gumiabroncs levegőnyomás-ellenőrző (RDC)
Biztonsági csomag (C 650 GT):
• Nappali menetfény
• Holttér-figyelő (SVA - Side View Assist)
BMW C650 Sport képek.
BMW C650 Sport képek
|