A Lovasok.hu-nak teszteltük az ISUZU D-MAXot.
A világ egyik legnagyobb haszonjármű gyártója, az ISUZU megújította Pick-Upját. A Fábián Autókereskedő Kft. jóvoltából mindjárt le is tesztelhettük a dupla kabinos ISUZU D-MAX „L” felszereltségű változatát. Azonnal szembetűnő, hogy az 1963 óta gyártott Pick-Upnak nem egyszerű ráncfelvarrásáról van szó, hanem egy igazán tetszetős, modern formájú szép gépezetet kaptunk. Gépezet? Valóban! Bár utastere személyautós extra felszereltséget és kényelmet kínál, de közben a D-MAX egy valódi erő, illetve munkagép, ami zord időjárásban, sárban, terepen, autópályán, 1 tonnás teherrel, 3.5 tonnás vontatással minden körülmények közt megállja a helyét. Igazi gazdálkodós mindenes, nem divat pick.up! Alapváltozatunk színre fújt hűtőráccsal és kilincsekkel ékeskedik,de a bővebb felszereltségen ( LS, LS + ) krómozott hűtőrácsok, krómozott kilincsek, tükrök díszelegnek, és rendelhető hozzá fellépő küszöb is.
|
Azért sírásra nem volt okunk, hisz a mi változatunk se volt teljesen „fapados”. Mind a négy ablak elektromosan kezelhető, sebesség függő szervokormány, manuális klíma, központi zár, 6 sebességes váltó, állítható kormány, blokkolásgátló (ABS) kipörgés gátló ( TCS ), menet- stabilizátor ( ESC) , vészfék asszisztens (EBA) az „L” alapban is hozzá tartozik. A bővebb felszereltségekben dizájnosabb műszerfal, digitális klíma, elektromos tükrök, Hi-Fi is található. És bizony a 9 féle színválaszték is szemet gyönyörködtető. A gyári, bőségesen rendelhető felszereléseken túl kaphatók egyéb tartozékok is. Akadt néhány különleges extra „játékszer” a mi autónkon is, így mi sem unatkoztunk. Elől egy távirányítható csörlő 4 tonna feletti teherbírással és könnyű kevlár kötéllel, vonóhorog, platónkon színre fújt zárt felépítmény és egy kihúzható rakodótálca, amire kényelmesen pakolhatjuk a lószerszámokat, nehezebb tárgyakat, raklapot, aztán lazán fél kézzel betolhatjuk a helyére.
|
Miután körbe csodáltuk a felszerelést, üljünk be, és induljunk. Elsőre mindjárt szembetűnő a kényelem, és az 5 személyes tágas utastér. Igazán személyautós a pilótafülke, a hátsó üléseknél is bőséges a helykínálat. A haszonjárműves feelinget a magas ülés pozíció, és a hosszabb váltókar hozza csak, amit kifejezetten élvezni lehet. A kezelőszervek jól kézre állnak, a kormány és az ülésbeállítás is kényelmes, hosszú távon is.
Magasan ülünk, a kilátásunk kifogástalan, kivéve hátrafelé, hiszen a felépítmény, és a több ablak rendesen korlátozza a hátsó kilátásunkat. Azonban ebben kárpótolnak a nagy látószögű hatalmas oldalsó tükrök. Mindennapi dolgainkat nagy kesztyűtartókba és rengeteg pakoló fiókba tudjuk elrejteni.
|
A 2.5 literes, két lépcsős turbódízel motorunkat beindítva halk hagyományos dízel kopogást hallhatunk, ami aztán a gázadásra menet közben egyre jobban elhallgat. Az egyes fokozat igen rövid, hamar váltani kell, de kettestől jól húz, a 120 KW ( 163 Le) 400Nm teljesítmény bőségesen elegendően repít még lószállító utánfutóval is, vagy netán megpakolva. A 3.5 tonnás vontatási tömeg pedig a kategóriájában igazán különleges. Hatsebességes váltónk az országúton illetve autópályán is gyors haladást biztosít, alig hallható motor és menetzajjal. 1500-as fordulattól kel igazán életre a motor, aztán egyenletesen jó nyomatékkal dolgozik a turbójával együtt. A hatos fokozat valódi energiatakarékos, 100-as tempó alatt nem is érdemes felváltani. A magas építés ellenére 130 km/ h tempónál is kifogástalan az úttartása, és ha rosszak az útviszonyok, ránk szakad a hó, a jég és minden égi áldás, cseppet sem kell aggódnunk, a menet közben is bekapcsolható öszkerékhajtás 100 km/ h sebességig garantáltan az úthoz tapaszt. Rugózási komfortja is rendben van. A kátyúkon, gödrökön kellemesen áthintázik, még üresen sem pattog. Fogyasztása a méretéhez, erejéhez képest takarékos, a gyári adat szerint 8.9 a városi, 6.4 az országúti. Nekünk 7.2 volt az átlag! Üresen a fékpedál lágy simogatására is harapnak a fékek, ennél fogva terhelésnél is kifogástalanul, erőlködős taposás nélkül is jól fognak. A lószállító utánfutó ráfutófékes lökését meg se érezni.
Mindent összegezve az ISUZU D-Max egy tetszetős kivitelű, kényelmes jól használható sokoldalú Pick-Up. Országúton, autópályán, terepen, és kemény munkában, sárban, hóban, vontatásban is jól megállja a helyét. Személyautós felszereltségével, sok rendelhető extrájával, kiegészítőjével semmi kényelemről, luxusról nem kell lemondanunk, társunk lehet családi kirándulásokra is. Rendelhető kiegészítő felszereléseivel pedig valódi haszonjárműként is megállja a helyét.
Köszönet az ISUZU Fábiánnak, hogy kipróbálhattuk az ISUZU D-MAXot!
ISUZU D-MAX műszaki adatai:
Motor: 2500 cm3-es turbódízel, soros 4 hengeres DOHC, EURO 5
Teljesítménye: 120 KW ( 163 Le) 3600 fordulaton, 400Nm / 1400 fordulat felett
5 illetve 6 fokozatú váltó
Üzemanyag fogyasztás: Saját tapasztalat átlag: 7.2 / 100 km.
blokkolásgátló(ABS) kipörgésgátló(TCS), menet stabilizátor (ESC), vészfékaszisztens (EBA)
Tömegek: Saját 1827-2067kg / össz: 3000kg / hasznos teher: 1176-1008 kg.
Vontatható tömeg: fékezetlen: 750 kg / fékezett: 2500-3500 kg.
|