Suzuki Burgman 650 Executive
A Burgnan első ránézésre is tekintélyes nagy robogó. Hatalmas lámpái, idomai, óriási tengelytávja erőt sugároz, melyet alátámaszt teljesítménye, felszereltsége is. Az extráival meg egyenesen kápráztató! Máris sorolom: elektromosan állítható szélvédő, elektromosan behajtható tükrök, ülésfűtés, még az utasnak is, valamint több fokozatú markolatfűtés, háttámlák, zárható kesztyűtartó, szivargyújtós csatlakozó, Power teljesítménykapcsoló, választható automata vagy manuálisan léptethető üzemmód, elakadás jelző. Olyan kapcsolóegységet kapunk a kormányra, amitől minden kütyü-kedvelőnek eláll a lélegzete!
Továbbá van még: ABS blokkolásgátló, zárható kesztyűtartó, kisebb tároló rekeszek, ülés alatti öblös csomagtartó két sisaknak és a kutyus is kényelmesen elfér benne,… de csak ha láb alatt van a fotózáskor!!
Ja…, majd elfelejtettem, a csomagtartóhoz automatikusan bekapcsoló világítást is kapunk, és felnyitáskor kis teleszkóp tartja ülésünket, ami kicsit engedhetné azt magasabbra nyílni! Műszerfala láttán is tátva marad az ember szája. A tetszetős hagyományos kerek sebesség jelző és fordulatszámmérő órák két oldalról szimetrikusan ölelik körbe a digitális kijelzőt. És ott aztán minden van, mi szem szájnak ingere: időmérő óra, hőmérséklet kijelzés, üzemanyagszint jelző, napi számláló, manuális módban fokozatok jelzése, power üzem visszajelzés.
|
Ha csak ennyit említünk a Burgmanról, már akkor is hüledezhetünk, de nézzük a gurulást! Miután meg volt az ismerkedés, akkor induljunk. Nyálkás őszies időben máris nekilendülünk a napi teendőinknek. Bármennyire is jobban szeretem a motorokat a robogóknál, ebben a nedves hűvös időben azt kell mondjam, egy ilyen jól felszerelt Burgman a legjobb választás a gyors közlekedésre, a gond nélküli ingyenes parkolásra. Nagy szélvédője tempós haladásnál is kiváló védelmet nyújt az eső és a fuvallatok ellen, és fűtései kellemesen melengetik tagjaimat. A kormánykapcsolóról kényelmesen tudjuk szabályozni a szélvédőnk magasságát. Az én langaléta alkatomnak a szélvédő felső álláspontja a látóterembe esett, ami kicsit zavaró volt. De annyira jól eltalálták a formáját, hogy lejjebb állítva is kényelmesen elterelte a menetszelet. A sisakomon sem éreztem vibrációt a széltől. Az óriási első idom a lábtrepniknek is remek védelmet nyújt, amik a kormányoszlop felé eső részen ferdén, egészen hosszan nyúlnak, fergeteges chopperes érzésű komforttal. Eső felverődésről szó sem eshet. Ülései szinte egy fotel kényelmét nyújtják, hosszú távon sincs zsibbadás, és a fűtést bekapcsolva finoman melegíti ülepünket, kezünket. Utasunk szintén fotelban érezheti magát a neki jutó hatalmas ülésfelületen. Oda is jut a fűtésből, nehogy mögénk ülő hölgyek felfázzanak! Hosszú tengelytávjának köszönhetően egyenes tartása szinte sínen vezeti az úton. 170 kilométeres tempónál ellenszélben is alig ingadozott. Itt már nem volt végsebesség próba, de 170-nél még volt rendesen gáz. A kanyarvétele viszont már kissé kritizálható. Első utamon nagyon sodródott . Gyorsan keréknyomás ellenőrzés, felfújtam 2.4 bárra, és mindjárt nagyságrendnyit élvezetesebb lett a kanyartechnika! De egy kicsit így is tolja az elejét. Teljesítményére nincs panasz, 62 lóerő a hatötvenesek közt is remek teljesítmény. Álló helyzetből 7 másodperc alatt százon van, és ha rátesszük a „power” fokozatot, na akkor aztán velünk van az erőőőőőő……, és egy másodpercet bőven lefarag a gyorsulásnál. Itt a számítsunk az erősebb motorfékre, nehogy a kormány alá csússzunk, ha visszaengedjük a gázt! Hegymeneteknél nagyon ott van ez a fokozat, kíméli az amúgy jól harapó ABS fékrendszerünket. A kézi kapcsolás is remek játék. Menet közben is átkapcsolhatunk, intelligensen a sebességnek megfelelő fokozatba áll, és aztán a kormánykapcsolóról váltogathatunk. Súlya a küllemével arányosan elég tekintélyes. Tologatásnál érezhető, de menet közben aztán eltűnnek a kilók! Itt jól jött volna egy üres fokozat, mondjuk a kézi váltó állásba beiktatva, ahol nem áll le a motor az oldaltámasz kihajtásánál, és nem kell állandóan újraindítgatni a kertkapu ki- be nyitogatásakor. Dupla első tárcsafékje nem csak mutatós, hanem feladatának megfelelően jól adagolhatóan emészti fel a mozgási energiát. Az ABS száraz úton szinte már a nyikorgó gumiknál szabályoz, nagyon eltalálva a fékerőt.
|
Hangja csendes tempós haladáskor is. Rezonancia semmi. Országúton, szinte minden aszfaltúton, nyomatékos erős motorjával, kényelmével hosszútávon is meg állja a helyét. Városban az álló autósor közé behajtva jól jön a nagy látószögű tükör fülek egy gombnyomásos behajtása, ami persze az autós társaink csodálkozó tekintetét Burgmanunkra összpontosítja. A sor elején aztán újra gombnyomás, tükrök ki, és újra tágra nyíló szemek. Nagy csomagtartójával, jó kezelhetőségével, kényelmével hű társunk lehet a mindennapi munkában, programjainkban. Összegezve: A Suzuki Burgman 650 Executive egy nagyon kényelmes, extrákkal teli robosztus erős és gyors robogó! Mindennel rendelkezik, hogy beleszerethessünk! Hozza a nagy országúti túracirkálók felszereltségét, kényelmét, miközben városi poroszkálásra is alkalmas. Időjárásvédelme, fűtései, az ABS biztonságossá teszik négy évszakos közlekedésre is. Sok pakolótere, csomagtartói elrejtik mindennapi teendőink fontos tárgyait.
alapára: 3.148.000-
Suzuki Burgman 650 Executive műszaki adatai:
Motor: 638 cm3-es befecskendezős, 4 ütemű, vízhűtéses, 2 hengeres, DOHC
sűrítése 11,2:1 , gyújtása digitális.
Indítás: Önindító.
fokozatmentes automata, power üzemmód, Kézi kapcsolásnál: 5 fokozatú váltó
Maximális sebességét nem volt alkalmam kihozni, de 170 km/h –nál még volt gáz, és jól viselkedett.
Üzemanyag fogyasztás: Saját tapasztalat 4.3 liter / 100 km.
Üzemanyag tartály 15 liter. Ami az én fogyasztásom alapján kb. 350 kilométer menetre elegendő.
Elöl dupla tárcsafék, hátul jól adagolható tárcsafék. ABS.
Önsúly: 237 kg.
Teljesítménye: 62 LE / 7000
Köszönjük a Magyar Suzuki Zrt-nek, hogy kipróbálhattuk újdonságát.
|