Sziasztok!
Kértétek írjunk tapasztalatot a motorunkról.
Nekem egy KTM 640 Adventuram van. 2003 04.23-án vettem vadi újonnan. Azóta 47 ezer kilométert mentem vele. Munkába járáshoz használom Budapesten, de jártam vele belföldi túrákon is, és szoktam a természet lágy ölén is kalandozni könnyebb terepen.
A KTM ADVETURE úgy átlagban is egy igen keménykötésű férfias karakterű gépezet. Mind üléspozíciójában, mind teljesítményében. Minden ízében rezeg, állandóan érezni, hogy nem éppen villanymotor hajtja, és a motorhangja is igen nagy. A magasságát szokni kell, kis növésűeknek nem ajánlott. Viszont akinek leér a lába a trónusról, az fantasztikus panorámát élvezhet a forgalomban. Az első idom elég magasan felnyúlik, és országúton 150 ig jó szélvédelmet nyújt, de egy kerekezésnél néha ki kell tekinteni az idom mellett. Mivel ezüst a gép, így ha szemből ránéztem, a sima magas idom homloka az ALIENt juttatja eszembe. Erejénél fogva könnyen egy kerékre pattan, és a jó hosszú fokozatok miatt sokat is lehet vele így menni. Itt elmondanám nem vagyok száguldós fajta, és 170 volt a maximum amit mentem vele autópályán. Ennél a sebességnél még biztonságosan viselkedett. Ami azt illeti a tartalékokból és a markolat útjából ítélve már nem sokkal tudhat többet, de igazán nem is féktelen száguldásra való. Az ülése nem éppen egy fotel, de ha egyszer megtaláljuk a helyünket rajta, nem vészes. Az utasnak elég jó átlagos helye van, de a trónusra csak a lábtartóról tud felkapaszkodni, és addig férfiasan tartani kell a járgányt! A városban is jól boldogul, és karakterénél fogva gondolkodás nélkül rövidíti az utakat járdákon, lépcsőkön, és egyéb akadályokon keresztül. Súlya a többihez képest elég könnyű, bár a magassága miatt ezt annyira nem érezni, pláne ha a jó nagy 26 literes tankját tele tesszük. De a nagy tank előny, mire kifogy, már el is felejti az ember mikor tankolt. A fogyasztása elég jó, nekem hajtástól függően 4,5-6,5 közt evett a városban. Igazándiból a formájába szerettem bele, valódi enduró alakja van, és a sárvédő csőre is jól áll neki, szép a kipufogó elvezetése is, bár nyáron keményen melegíti a lábat. És, hogy ne „fázzunk” ha beindul a ventilátor, a térdnél lévő nyílásokon is ömlik az áldásos hőőő! A kis fordulatot igazából nem szereti, 2500 alatt rángat, de miután a gyári kipufogón kicsit alakítottam, egyenletesebb lett a járása. Hangja nagyon gizda volt, és mint írtam, alakítottam a ipufogón. Kiszedtem a gyári tompítót, és kibéleltem hőálló gyapottal. Isteni lett, nem túl hangos, de igazi endúrós dörmögés jön belőle. Az eddigi idő alatt az oldaltámaszom tört el egyszer, a hidraulikus kuplungnál folyt az olaj, a blokk is állandóan olajos a szellőző résen permetez ki. Gondolom a blokk kis mérete miatt. A gyújtáskapcsoló hibája miatt elment a világítás. Ezt garanciában kicserélték, de pechemre egy hét múlva szétfaragta valaki mert el akarta lopni. Itt hangsúlyoznám ki minden motoros barátomnak, hogy valószínűleg az első keréken lévő lánc mentette meg, amit a tolvaj a sötétben csak utólag vehetett észre. A második kapcsoló csere már 23 ezerrel terhelt meg zsebeileg, pénzileg.
Egyszóval a KTM 640 ADVETURE igazi kalandozó rosszcsontoknak való. Mind városban, mind könnyebb terepen, mind országúton megállja a helyét. Persze ennél fogva sehol nem tökéletes, de így együtt a legnagyobb élményeket nyújthatja. Ha létezik a Harley érzés, hát a KTM érzés is létezhet, hasonló alapokon. Minden hibájáért kárpótolhat sokoldalúsága, könnyű súlya, és kemény karaktere, ha valaki ezt megszereti.
|