Honda SH 300i
Nincs könnyű választása annak, aki mostanság robogót szeretne venni. No nem azért mert nincs miből választani, ellenkezőleg. A kínálat annyira bőséges és annyira szemet gyönyörködtető, hogy csak fejét vakarászva töpreng az ember, melyiket is válasszam. Gondoljuk át, mire is akarjuk használni. Csak 20-30 kilométernyi munkába járásra, városi cirkálásra ott vannak a nagyon kis fogyasztású 125-150-es mocik. Ha már elmennénk néha kirándulni párunkkal, serdülő gyermekünkkel, akkor már legalább egy háromszázas kell. Persze még most is sok gépből választhatunk. Nézzük tovább, legyen a kinézete retros, vagy legyen nagy tengelytávú modern, vagy épp a kettő ötvözete! No akkor pont itt a Honda SH3000i robogója.
Honda SH 300i képek.
A retro robogóstílust nagyon ízlésesen ötvözi a modern formákkal , dizájnelemekkel. Tesztünkre egy meggy bordó gépezetet kaptunk. Rengeteg krómbetéttel csinosítva csak úgy csillogott a verőfényes napos motoros időben. Az elején LEDes fények két V betűt formázva ékesítették, ami még világosban is emelte küllemét. Opcióként egy csudiszép hátsó csomagdobozt is kaphatunk, ami szintén a mopedünk stílusára van fényezve tükörként ragyogó krómozással, és egy párnázott háttámlával kényezteti utasunkat.
Honda SH 300i képek.
Valamint teret ad a második sisakunknak is. Szóval ha meglátjuk a szalonban, és ez a kategória kell nekünk, máris megdobogtatja szívünket a látványa. Persze nem elégedhetünk meg csak a gyönyörködéssel, hiszen nem a vitrinbe szánjuk. De menet közben sem fog csalódást okozni. 300 köbcentis egyhengeres vízhűtéses szívecskéje 26 lóerővel repíti. Két személlyel is bőven elegendő dinamikát ad neki, átlagos piros lámpa induláskor biztosan az autó sor előtt roboghatunk. Ha meg egyedül húzzuk gázt, és 135-tel tépünk fel az autópálya az érdi emelkedőjén, igencsak csodálkozó tekintetek fognak ránk meredni az autókból. Kb. a végsebessége is 130-140körül van. Szélvédelme szinte semmi, de még ennél a sebességnél is remekül uralható. Szélcsendes időben nem imbolyog. Így aztán alkalmas hosszabb kirándulásokra is, hiszen azért a motort kímélve a 110-es tempót boldogan bírja bármeddig 3.5-4 literes fogysztással. Csomagjainknak a robogókhoz már hagyományosan hozzátartozó ülés alatti pakolóhelyek biztosítanak teret. Mondjuk, lehetne kicsit bőségesebb is, de egy sisakot bele tudunk helyezni. Ha mégis több a holmink, a kormányoszlopon lévő kihajtható kampóra akasztva a lábunk közé helyezhetjük. Ugyanitt kaptunk még egy kis pakoló rekeszt, de bánatomra ez is kicsire sikeredett. Nálam az etalon ezekre a pakolóhelyekre a fél literes vizes palackom, amit jól esik a melegben a pirosnál meghúzni. De ide most maximum csak az arcmaszkom fért be, még a napszemcsim sem. Pedig alulról a kulisszák mögé pillantva lenne még hely a bővítésre. Jujjjj, és jöjjenek a műszaki csodák! A Hondánál már írtam a CB500-nál, és a CPX125-nél már bevált ful LEDes lámparendszerről.
|
Honda SH 300i képek.
Most az SH300-nál is megkaptuk. Ahogy az előzőekben említettem, nagyon jó hideg fehér fénye van éjszaka. Szép kontrasztos tartománnyal. A kettéosztott lámpatestben a felső részen a tompított fényünket 3 nagy fényerejű LED adja, az alsó részen szintén 3 LED az országúti fényhez. Aztán itt a valódi meglepetés, a kulcs nélküli indítási rendszer. Zsebünkben a kis riasztó távirányító, és ha megközelítjük kb. 3 méternyire a gépezetünk, már fordíthatjuk is a gombot az indításhoz. Hihetetlen kényelmes, nem zörög semmi menet közben a gyújtáskulcsnál. Csak épp meg kell szokni. Leálláskor távolodjunk el a 3 méteres körzetből, hogy lezárjon. Ne tegyük le a moci közelében a kulcsot, mert el tudunk indulni, aztán ha ott marad, a lekapcsolás után sok kilométernyire már nagy bajban leszünk az újraindításkor. Egy kis sárga kulcs alakú lámpa figyelmeztet minket, ha kimegyünk a hatótávból, nem árt biztonságból rápillantani indulás után. A kényelmére sem lehet panasz. Hagyományos építése ellenére is jó nagy az ülése. Két személlyel is bőséges a hely, és a lábtartói is jó helyen vannak. Nem fogunk hosszabb utakon sem zsibbadni. Tárcsafékei gondoskodnak a biztonságos megállásról, ABS kontrolálásával.
|
Honda SH 300i képek.
Összegezve: A Honda SH 300i robogója modern -retrós küllemével, egyedi kulcs nélküli indító rendszerével, ful LEDes lámpáival, dinamikus kényelmes úti társunk lesz városban és kirándulásoknál is. Tetszetős külleme, csillogó krómbetétei pedig leszállás után is megállítanak minket egy kis gyönyörködős pillantásra.
Honda SH 300i képek.
|