Yamaha roadshow
Próbáld ki az új Yamahákat!
Yamaha RoadShow egész nyáron az országban.
A Törökbálinti Yamaha Harmati szalonnál mi már a lovak közé csaptunk.
Elsőnek mindjárt megemlíteném a kedves vendéglátást. Behűtött üdítők, alkoholmentes sörök, kávé, zsíros kenyér, és ebédre isteni gulyásleves színesítette a motorozásunkat. Sajnos az Abarthot nem tudtuk kipróbálni, mert a vége felé beleszólt a természet, és az eső elmosta a Cabrió Abarth tesztelését.
Yamahák növekvő sorrendben.
Növekvő sorrendben.
Itt a „legkisebb” az MT07-es Tracer volt.
Egy nagyon kellemes jól kezelhető túrás niked. 2 hengeres 700 cm3 motorjával 75 lóerős teljesítménye bőven elegendő egy finom motorozáshoz, de azért ha a nagy gyorsulásban le is maradt a nagyobb MT-től, hamar felzárkóztam vele. Kényelmes, könnyű, és nagyon kezes. Kezdeti haladóknak élvezetes motorozást nyújt, jó választás a belépő túrás kategóriában.
XSR 900.
Egy mutatós Bobberes Cafe raceres niked, húú…. ezek a kategórizálások kimerítik szókincsemet. Tavaly már volt szerencsénk tesztelni hosszabb távon is. Újra felelevenedtek a fantasztikus élmények, mikor ráültem. Kezdőknek nem ajánlom, mert 3 hengeres 850 cm3 soros motorja nagyon nyomatékos, és 115 lóereje a viszonylag magas és könnyű 195 kilós XSR-t szinte állandóan a levegőben tartja, ha igazán meghúzzuk a gázt. Ettől aztán avatott kezekben igazi élménymotorrá válik, aki tudja az első - hátsó kerékreptetéseket kezelni, valódi katarzis vele motorozni! De ettől elég kezes is tud lenni, kellemes poroszkálást, a szolidabb motorozást is igen jól tűri. Retro külseje, apró díszelemei meg szívet dobogtatók!
MT 09 Fazer.
A Fezer! Nem maradhatott ki a megújulásból, hiszen aki ismeri a Yamahákat, tudja, hogy a Frezer egy jól bevált nagyon népszerű közepes túramotor. Túrásra hangolt soros 900-as 4 hengeres motorja jó nyomatékkal húz kisebb fordulatokon is. Szélvédelme, kényelme, finom járása hosszabb utakra hűséges társsá teszi.
MT 09.
Egy valódi Power Bike. Már külsejében is hozza a vadságot. Szürke festése, nagy sárga felnijei, mélyre helyezett morcos ikerlámpája nagyon látványos, erős és vad dizájnt adnak. Méretéhez 115 lóerejéhez képest akárcsak az XSR, arányosan könnyű. Így jól motorozható, de ha rácsavarunk a gázmarkolatra, kapaszkodnunk kell a 3 hengeres 850 cm3 motorból felszabaduló vad csikók kitörése közben. Szélvédelme nem sok, autópálya tempó fölött már a tankra kell hajolni. De ezzel semmi baj, hiszen nem túramotor! Egy igazi városi vagány, ahol megjelenik, tekintet nem tudja elkerülni!
MT10.
Már a nagyágyúk kategóriájába tartozik. 4 hengeres, 998 köbcentivel kisebb testvéréhez méltóan az MT10 is nagyon látványos és vad formát kapott, mintha a Mad Maxből jött volna. A rokonság tagadhatatlan. Szürke- fekete színezése, kék felnijei láttán „Azannya” kiáltás jön egyből a gondolatunkba. Csakis tapasztaltabb motorosoknak ajánlom, méretéhez és 160 lóerejéhez képest 210 kilós tömege jó lóerős-súly arányt ad a reptetéshez. Ha belendül csak a bődületes erőt érezzük, ami iszonyat tempóban tolja előre a gépet, és kemény kapaszkodásra kényszerít. Akárcsak az MT 09.-nél, a tekinteteket Ő is magára vonja.
FJR 1300.
Egy valódi túra hajó. Kellemesen és maximális kényelemben ringat az országút végtelen tengerén. Hatalmas, elektromosan állítható szélvédője a menetszelet teljesen kizárja. Élvezet hosszú távon is ahogy egy igazi túramotorhoz illik. Nagy nyomatéka, 1300 köbcenti 146 lóerős ereje nem hagyta az MT 09-10 eseket elhúzni. Szelíd ellenfélként ott gyorsult mellettük egy pillanatnyi előnyt sem hagyva. De erődemonstrációja ellenére túramotorhoz illendően méltóságos és szelíd is tud lenni. Nagy sebességnél is jó szélvédelme, kényelmes ülései, zárható pakolórekeszei is utazásunk kényelmét szolgálják.
Köszönet a Yamahának a meghívásért, a vendéglátásért, és az élmény dús napért.
|