Mg egy hnap, s vge az vnek!
Ki korn kel, kds-nyirkos idt lel! A hvs tlies idben, aki egy vadc, ideges mocival kzlekedik, annak nem lehet laztania, llandan bernek kell lennie, nagyon finoman kell bnnia a gzzal. A csszs utakra jobb egy knyelmes, nyugodt, konszolidlt gpezet, mint a Honda NC750S. Az NC750S kt hengeres, vzhtses, 55 lers motorja, jl kezelhet, higgadt motorozst garantl. Kt kiegyenlt tengelye s a ftengely 270 fokos elkelse nagyon finom, rezgsmentes jrst biztost. Tmr pts, meglepen mlyre, elre dnttt hengerei alacsony slypontot sugallnak. Els pillantsra azt is hihetnnk „v” motoros.
 |
De a soros szve is elg nyomatkot ad mr kis fordulattl is, 4750-es fordulatnl pedig a maximlis 68 nm. Egyes sebessgi fokozatban annyira jl hz, hogy pillanatok alatt elri a 6500-as fordulatot, ahol viszont le is szablyoz. De hamar meg lehet szokni, s ha a 6 sebessges vltnkkal idben kapcsolgatunk, igen dinamikusan jl haladunk. De mint rtuk, az NC750S nem is a hangorknos ergpekkel akar versenyre kelni. inkbb egy htkznapi hsges niked bike trsnak kszlt. Felszereltsge, konstrukcija is erre utal. Ahogy azt a Twin Peaksbl tudjuk „a baglyok nem azok, aminek ltszanak”, teht a mellkasunk al domborod tankunk meglepetst rejteget, hiszen nagy b sisaknyi, bls csomagtartt kaptunk benne, az aljn praktikus kis irattartval. A valdi zemanyagtartlyunk az lsek al kerlt, a hts ls alatti betlt nylssal.
 |
Szval nem lehet lustlkodni a benzinktnl, tankols kzben tessk leszllni a motorrl! A csomagtartnk s az lsnk egy kzpen elhelyezett kzs zrral nyithat, aminek kulcsa azonos a gyjtskulccsal. gy aztn zemanyag tartjunk is mlyre kerlt, s ha a csomagtartnkat nem pakoljuk meg lomlemezekkel, az alacsony slypont szinte teljesen eltnteti az NC750S 216 kg-nyi tmegt. Divatosan felhzott kipufogja, magastott hts lse, motorvd burkolata, ppos „tankja” egy kicsit endurs megjelenst klcsnz, de 790 millimter magas lse ennek ellenre is knyelmes az alacsony termeteknek is, vagy a hozzm hasonl langaltknak is. Flmagas kormnyval j a testtartsunk, 120 millimteres rugtjai megfelelen egyengetik a ktykat, az t „fodrokat”, gy hossz tvon is knyelmes. Ell htul trcsafk, trendi fodrozott peremekkel. Ell szimpla trcsafknk van, ami egy ilyen nyugodt gpezetnek tkletesen megfelel.
 |
Az ABS mr alapron is biztonsgi felszerels, s engedi jl harapni a fkeket, valban csak az utols pillanatban szablyoz, ahogy azt kell. Multifunkcis mszerfala sok informcival ellt minket: idmr ra, zemanyagjelz ra, kilomter s napi szmll, sebessgi fokozatjelz, sebessgmr s fordulatszm kijelz. A fordulatszm kijelzt kicsit szokni kell, mert els pillantsra alig feltn vzszintes skln fut, ami elvlasztja a kijelzinket a visszajelz lmpinktl. Nem akarok ktekeds lenni, nekem hinyzott egy kls hmrskletjelz!
 |
Termetes lmpja nem csak jl vilgt, de csinos kllemet is ad a gpezetnek. Felette kis idom takarja a mszerfalunkat, de mrete ellenre meglepen jl terelgeti a menetszelet. 130 felett kezdjk rezni, hogy kapaszkodnunk kell, ami gy mg autplyn is biztostja a knyelmes hosszabb tv trzst. Szn knlatban kaphatunk grafit fekett, fehret, metl vrset, s metl ezst sznt is. Nekem a vrs szn vas jutott a prbazemre, s igen megtetszett, rltem is neki! sszegezve: A Honda NC750S egy nyugodt jl kezelhet hsges trsunk lehet. Nagy csomagtartjval a vrosi mindennapos kzlekedsre is, de j teljestmnyvel tlagos knyelmvel hosszabb trkra is alkalmas. 2.000.000 Ft krli listarval, divatos kllemvel, 4.2 – 4.6 krli fogyasztsval gazdasgos lmny gazdag kzlekedsi eszkz.
alapra: 2.380.000-
Honda NC750S mszaki adatai:
Motor: 745 cm3-es befecskendezs, 4 tem, vzhtses, 2 hengeres, SOHC
Srtse 10.7:1 , gyjtsa digitlis.
Indts: nindt.
6 fokozat vlt
Maximlis sebessgt nem volt alkalmam kihozni, de 150 km/ rs tempt 5. fokozatban lazn brta.
zemanyag fogyaszts: Sajt tapasztalat 4.2 -4.6 liter / 100 km.
zemanyag tartly 14.1 liter. Ami az n fogyasztsom alapjn kb. 310 kilomter menetre elegend.
Ell htul jl adagolhat trcsafk. ABS.
nsly: 216 kg.
Teljestmnye: 55 LE / 10000 Forgatnyomatk: 68 Nm 4650 1/ min.
Ksznjk a Honda Hagyarorszgi kpviseletnek, hogy kiprblhattuk az NC750-est.
|