Suzuki V-SROM1000
Ha szakácskönyvet írnék, így kezdeném: Végy egy nagy fazék erőt, tégy bele két púpozott bögre nyomatékot és gyorsaságot, majd fűszerezd meg alaposan kényelemmel, egy kis szépséggel, a tetejére hintsél rá jó kezelhetőséget, majd az egészet alaposan keverd össze, és máris kész a V-STROM ezres. Hát nagyjából így főzhették ki nekünk ezt a remek mocit a Suzuki mérnökei.
Suzuki V-Strom1000 képek.
Tudom, a szépség relatív, de aki szereti az endurókat, az biztosan nem fog vitázni, a V-strom igenis szép, aranyra eloxált fordított első teleszkópja csillog a napon, motorblokkja olyan robosztusan tömör, mint amit nyújtani is tud. Ha meg jobban rácsodálkozunk a részleteire, az első idomokban megtalálni legendás elődjének, a DR BIG 800-asnak dizájnelemeit, és az azóta is hódító divatteremtő csőrét. Az ereje meg teljesen nyilvánvaló, persze nem ám a levegőbe beszélek, nyilatkozzanak a számok is: 100 lóerő 8000 fordulatnál és bődületes 103 NM nyomaték 4000 fordulatnál, mindez 228 kilós súlyhoz. No de amíg nem vagyunk elég gyakorlottak, addig mindezt az erőt segít kordában tartani az ASR kipörgés gátló elektronika. Két fokozatban tudjuk állítani, hogy gázrángatásunkra mennyire emelheti meg az első kerekét, mennyire koptathatja a hátsó guminkat, aztán ha kikapcsoljuk, Vaohhhhhhh……….akkor kapaszkodnunk kell ám keményen, mert csak a kezünk foghatja vissza a felszabaduló 100 pacis ménesünket, és tarthatja az úton első kerekünket. Nem is vitás, ezekkel az adottságokkal bárhol hű társunk lehet.
|
Suzuki V-Strom1000 képek.
Hisz egy endurónak mindenhol meg kell állnia a helyét. Mondjuk nem voltunk egymásnak ismeretlenek, hiszen már találkoztunk Június másodikán, a Suzuki által rendezett tesztnapon, a Zsámbéki tesztpályán. Talán nem is véletlen, épp a születésnapomra esett ez a remek rendezvény, igazán szép ajándék nap volt, köszönöm is a meghívást, és a V-Strommal már akkor meg barátkoztunk. Alig vártam, hogy elvihessem a sok jó moci közül.
|
Ott is bizonyított, kezelhetőségével, kényelmével, erőteljes dinamikájával. Persze más a forgalomban, tehát itt az alkalom, irány a város. Ránézésre robosztus a felépítése, de a hosszanti V motor mégsem szélesíti nagyon. Így könnyen elfér az autósorok közt, parkolásnál sem foglal sok helyet. Jó kezelhetősége, alacsonyan elhelyezett súlypontja előny a városi forgalomban is. Majd ha meguntuk a házak dzsungelét, ráhajtunk az autópályára. Nyilván ez sem jelenthet gondot, szélvédőnket menet közben is kényelmesen előre tolva elhelyezkedünk, és gáz! 160-170 es tempónál is lazán feszenghetünk trónusán, nem tépi a szél a mellünket. Hangja kellemesen dübörgős, a környezetvédelmi előírások korlátai közé szorítva. legalább a sok kilométeren át nem okoz halláskárosodást. De azért van benne tekintély. Miután az aszfaltcsíkot is meguntuk, elfordultunk a zalai dombok felé. Magas üléséből körbe csodálhatjuk a tájat, a panorámát, miközben szinte rátapad az útra, és magától veszi az ideális íveken a kanyarokat. Sehol egy úthiba, sehol egy kátyú, gondolhatnánk, hiszen a V-Strom endurósan nagy rugóútjai, jól hangolt futóműve minden ilyesmitől megkímélnek minket egy kellemes ringatással. Az utasnak sem lehet semmi panasza. Természetesen az emelkedőket észre sem veszi. Hat fokozatú váltója remekül osztja el erejét, mondjuk váltani is alig kell, mert nyomatékosan már 2000 fordulaton is brutál erővel lendül előre, egészen a 9 ezres le szabályzásig. A lejtőkön meg dupla első tárcsafékrendszerünk gondoskodik a lassításról ABS rendszerrel alapban szerelve.
|
Suzuki V-Strom1000 képek.
Mint egy igazi jó barát, mindenhol hű társunk, figyeli gondolatainkat, és azonnal jóindulatúan reagál minden gázadásra, minden mozdulatunkra. A terepezéssel azért óvatosan, alul sérülékeny a kipufogó rendszer és a katalizátor, nem ajánlatos felültetni egy buckára, de a kőfelverődések sem igazán ajánlatosak.
Suzuki V-Strom1000 képek.
Mondjuk egy túra enduró nem is annyira terepes, de azért gondoltak erre is a Suzukinál, és most egy akciós csomaghoz kapunk is Adventura felszerelést a kalandokhoz. Kartervédőt, bukócsövet, középállványt, + opcióként hatalmas gyári túradobozokat. Műszerfalunk szinte függőlegesen magasodik elénk, csodásan áttekinthető. Alig kell levennünk a tekintetünk az útról. Analóg fordulatszámmérőnk és két digitális kijelzőnk van. Bennük minden info ami fontos: Fordulatszámmérő, kilométeróra, napi számlálók, üzemanyagszint jelző, ASR visszajelzése, hűtővíz hőmérséklet, idő óra, hőmérő, és ha már elfelejtettük hova váltottunk, a fokozatokat is kiírja nekünk. Kaptunk még egy szivargyújtó csatlakozót is, ami túrázáskor jól jöhet.
Suzuki V-Strom1000 képek.
Összegezve: A Suzuki V-Strom Igazi társunk, jó barátunk a kalandozásokhoz, messzi tájakhoz. Nem okozhat senkinek csalódást. Egy nyomatékos erős, és hosszú úton is nagyon kényelmes túraenduró. Ráadásul takarékos is, átlagos tempónál 4.7 – 5 liter a fogyasztása. A V Strom többet kapott egy ráncfelvarrásnál, és nagyon jól sikeredett!
Motor típusa
|
4 ütemű, vízhűtéses, DOHC, kéthengeres 90 fokos V-elrendezésű
|
Furat x Löket
|
100,0 x 66,0 mm
|
Hengerűrtartalom
|
1037 köbcentiméter
|
Teljesítmény (LE/ford. percenként)
|
100/8000
|
Nyomaték (Nm/ford. percenként)
|
103/4000
|
Sűrítési arány
|
11.3:1
|
Keverékképzés
|
benzin befecskendezéses
|
Olajmennyiség
|
3,5 liter
|
Indító rendszer
|
Elektromos
|
Erőátvitel
|
6 sebességes mechanikus
|
Primer áttétel
|
1,838
|
Végáttétel
|
2,411
|
Váz típusa
|
alumínium hídváz
|
Villaszög / utánfutás
|
25 fok 30 perc / 109 mm
|
Felfüggesztés elöl
|
43 mm-es KYB, teljesen állítható teleszkópok, rugóút: 160 mm
|
Felfüggesztés hátul
|
központi rugóstag, előfeszítésben állítható
|
Kerékabroncs elöl
|
19M/C x MT2,5 colos, tízküllős, öntött alumínium-ötvözet
|
Kerékabroncs hátul
|
17M/C x MT4.0 colos, tízküllős, öntött alumínium-ötvözet
|
Fékek elöl
|
310 mm átmérőjű dupla tárcsafék, négydugattyús, monoblock nyergek (TOKICO)
|
Fékek hátul
|
260 mm átmérőjű tárcsafék, egydugattyús, úszó nyereg (NISSIN)
|
Gumiabroncs elöl
|
110/80 19"
|
Gumiabroncs hátul
|
150/70 17"
|
Üzemanyagtank
|
20 liter
|
Hosszúság
|
2285 mm
|
Szélesség
|
865 mm
|
Magasság
|
1410 mm
|
Tengelytáv
|
1555 mm
|
Szabad magasság
|
165 mm
|
Ülés magasság
|
n.a.
|
Menetkész súly
|
228 kg
|
Üzemanyag fogyasztás (WMTC)
|
4.78 l/100km
|
Az alapfelszereltség részei:
- ABS (blokkolásgátló)
- TC (kipörgés gátló), 3 fokozatban állítható
- 12V-os csatlakozó aljzat
Suzuki V-Strom képek.
Suzuki V-Strom képek.
|