Suzuki GSX-S 750
Suzuki eladási listáját bár a V-Strom vezeti, de nyugodtan mondhatjuk ugyanolyan népszerű típusa a GSX-R. Ezt felismerve egész családot alkottak a Suzuki mérnökei. A GSX-R a sport kategóriában arat babérokat, a GSX-F a túra kategóriába hódit, és a nikedek szerelmeseinek itt a GSX-S, sőt tesztünkben konkrétan a GSX-S750. A rokonság azonnal látszik a GSR 750-nel, amit 2015 őszén kipróbálhattunk, és tesztünkben is itt szerepel. Őt hivatott leváltani a GSX-S. Igazi nikedes kinézete, hátsó kerék tetejéig emelt sportos kipufogója, alap felszereltségű hasidoma a kategóriában szinte elvárt vadságot sugall.
Suzuki GSX-S750 Képek!
Tesztgépünk matt fekete színe, 41 mm-es fordított első teleszkópja ezt még csak fokozza. Menetteljesítményei, feszes rugózása szintén hozza az elvárásokat. Alacsonyra helyezett lámpája, és idoma sok menetszelet nem terel el mellkasunkról, de 150-ig egész kellemesen lehet vele döngetni. Felette kezd az orkán kényelmetlenebb lenni. Viszont pillanatok alatt elérjük ezt a tempót, mert már kettes fokozatban 145 -el repeszthetünk, itt 11-500-as fordulatnál beszól az elektronika a váltást követelve! Innen még 4 szer válthatunk a 6 fokozatú váltón. A 750-es kategóriában is elismerésre méltó ez a teljesítménye, és így méltóan jól is mutatott a mi vasparipánk a valódi versenylovak társaságában.
Suzuki GSX-S képek!
Ha már kiszáguldoztuk magunkat, lendületünk felemésztéséről elöl radiálisan rögzített négy dugattyús Nissin féknyergek, dupla 310 mm-es féktárcsával gondoskodnak. A GSR-hez képest 8 lóerővel combosodott 114 lóerőre. Igaz súlya is gyarapodott kereken 2 kilóval 213 kilóra, amit azért manapság nem ártana kevesebbre faragni. Sűrű kanyarokban kicsit érezhető a pár többlet kiló, erősebben kell behúzni. De hamar meg lehet szokni. Itt például az MT09 ugyanezzel a teljesítménnyel 20 kilóval könnyebb. És ha már a kritikánál tartunk, nekem külleme kicsit hagyományosnak minősült. A GSR jobban tetszett, néhány dizájn elemével vadabbnak és különlegesebbnek mutatkozott. Hiányoltam például a manapság már annyira látványos LED világításokat is! Ez azonban csak egyéni ízlésem kritikája, ismerőseim közt sokan csak legyintettek erre. Üléspozíciója a kategóriában elég kényelmes. Jó helyen vannak a lábtartók, a kormány, a kezelőszervek. Súlypontunk előre dől, ami a sok fékezésnél erősíti a bicepszeket, főleg két személlyel. Mert az utasülés elég magasra került, és a panoráma kilátás mellett a lendület még ad a vezető karizmaira egy kis nyomást, ha az utas nem támaszkodik a tankra. A két ülés között a hátsót rögzítő zár is, és elég könnyen kezelhetővé teszi a pótülés levételét. Kisebb kesztyűtartót irattartót találunk az ülés alatt. Nyeregtáskám is könnyedén felhelyezhető volt, bár valljuk be őszintén, pakolás ide vagy oda, úgy áll neki, mint versenylónak a szénásszekér. Nem igazán jól mutat sportos, erőtől duzzadó formáján.
Suzuki GSX-S 750 képek!
Soros négyhengeres motorja kis fordulatokon kellemesen rezgésmentesen duruzsol, 11-500-ig pörög, de a szabványok ellenére már előtte is kapunk erőt sugárzó hang orkánt. Jól hangolt, jól kezelhető a gázadagolás, és már 2500-as fordulattól bőven elég erő áll rendelkezésünkre a maximális 81 Nm-es nyomatékból. Kényelmes poroszkáláshoz, városi közlekedéshez is. Kipörgés gátlója 3 fokozatban állítható, száraz úton téphetjük a száját és kapaszkodhatunk a gyorsulást ellensúlyozva, ha viszont esősebb csúszósabb útviszonyoknál közlekedünk, nem kell annyira koncentrálnunk a gázadagolásra. A Suzuki fordulatszám szabályzó, Low RPM Assist elektronikáját is megkapta. Kis fordulatokon dolgozik a terheléshez igazodva emeli a fordulatszámot, megakadályozva a lefulladást, segít a forgalmi dugókban, a városi forgalomban. Igazán nem láttam sok hasznát, hiszen mint már írtam, elég erő van már kis fordulatnál is a jól kezelhető gázmarkolattal. Műszerfala elég informatív. Állítható a fényerő, sebességmérő, fordulatszámmérő, kipörgésgátló üzemmódja, több kilométer számláló, óra, hatótávolság és üzemanyag kijelző. Minden ott van, ami csak fontos.
Suzuki GSX-S 750 képek!
Nem véletlen, hogy egy érdeklődő szarvasbogár is egyből ezekre az információkra volt kíváncsi, és mindjárt ott landolt a levegőből. Miután hagytam megcsodálnia a műszerfalat, végig mászni a GSX-S-t a hátsó lámpáig, utána állatvédőhöz méltó módon elhelyeztem hűs bokraim tövében.
A Suzuki GSX-S 750 összegezve: Ízig vérig niked bike. Kategóriában is remek teljesítménnyel, elég kényelemmel , hosszabb utakra is. Igen jó ár-érték aránnyal! Külleme vad, és ahogy kell, erőt sugárzó. Bár nekem hiányzott valami különleges egyediség, és látványos LED világítás is. A súlyából sem ártana lefaragni pár kilót.
Suzuki GSX-S 750 képek!
Suzuki GSX-S 750 adatai: Lista ára: 2.699.000-
Motor típusa Négyütemű, folyadékhűtésű, DOHC, soros négyhengeres motor
CO2 kibocsátás* 114 g / km
Furat x Löket 72,0 mm × 46,0 mm
Üzemanyagtank 16 L
Sebességváltó 6-sebességes, mechanikus
Teljesítmény 114 LE (85 kW)
Nyomaték 81 Nm / 9000 rpm
Hosszúság 2125 mm
Szélesség 785 mm
Magasság 1055 mm
Tengelytáv 1455 mm
Szabad magasság 135 mm
Első futómű Fordított teleszkópvilla, tekercsrugó, olajcsillapítás
Hátsó futómű Központi rugóstag, tekercsrugó, olajcsillapítás
Első fék Dupla tárcsafék
Hátsó fék Tárcsafék
Első gumiabroncs 120/70ZR17M/C (58W), tömlő nélküli
Hátsó gumiabroncs 180/55ZR17M/C (73W), tömlő nélküli
Suzuki GSX-S 750 képek!
|