Harley Davidson Street Rod.
Több szempontból is újdonság a Stret Rod. Mindjárt itt nálunk és a Jazzy rádió Jazzy Street tesztjeiben is, hiszen az első Harley, amit nagy örömünkre kipróbálhattunk. És persze a Harleyk közt is újdonság, mert teljesen új típus, és mert sok mindenben szakít a hagyományokkal. Stílusa kivitele inkább naikedes, amint azt a nevében is jelzi a Street kifejezés.
Street Rod képek!
Motorját kis változtatással a V-Rodtól örökölte, a hagyományosan V 2-es, Hight Output Revolution X V-Twin, vízhűtéses és 749 cm3-es. Könnyű 229 kilós súlyát az 53 lóerő 40 Kw dinamikusan repíti. Motorja pörgős, de már 2000-es fordulatról V motorosan rendesen éled a 65 Nm-es nyomatéka, ami 4000 fordulatnál van a csúcson. Aztán még rengeteg a használható fordulat tartalékunk, hiszen 8500-nál vet véget az elektronika a pörgetős orgiának. Hangja csendes, de azért kellemesen hörögve dübörög, főleg motorféknél. A Mátrai kanyarokban jól kihasználható volt kis fordulaton is nagy nyomatéka. Bár motoros társaim sorra előzgettek, de az nem a Harley Street Rod korlátainak, hanem inkább a megfontolt haladásomnak volt köszönhető. Hiszen a kanyarokban sok volt a vízátfolyás, a kavicsfelhordás, és végül be is igazolódott egy előttem történő tragikus, és nagyon szomorú balesetben. Egy társunkat már hiába vártak haza, legyünk megfontoltabbak, és a beláthatatlan kanyarokat ne vegyük borotvaélen. Harley Stret Rodnak széles egyenes kormányával, tankra fekvő testhelyzetével jó macsós érzést kelt a fogása.
|
Street Rod képek!
Ülése 710 milliméteres magasságával, öblös kiképzésével nagyobb úton is kényelmes. Viszont stílusához képest elég magas a váza, kipufogója is magasan vezetve, így a kanyarokban is nyugodtan döntögethető, nem ér le. De ez a magas építés véget vet az előbb említett viszonylagos kényelmünknek. 186 centimnek elég zsibbasztó volt hosszú úton a lábtartók pozíciója. De ez legyen a legkevesebb, bölcső vázára könnyedén felszerelhető pótlábtartó, ami azért kicsit a Niked stílusával szembemegy, de a kényelmet megoldja. Utasunknak is lehet kifogása a kényelemmel, hiszen a hátsó kissé kúrta ülés a divat áldozata lett, és az Ő lábtartói is kicsit magasra kerültek. A hátsó ülés könnyedén levehető, egyszerű bepattintással. Ami óvatosságra int, hiszen ha nyeregtáskát helyezünk fel, bizony az ülést kimozdítva könnyedén leeshet. Ez történt velem is, és alaposan el is veszítettem a szinte teljesen új nyeregtáskámat. De szerencsém volt, az elveszett státuszból megtalált státuszba lépett a táskám, a benne lévő menetlevélnek köszönhetően a kedves megtaláló, Závori Katalin tudta, hogy a Harley képviseletnél kell leadnia. Nagyon köszönöm neki. És tanulság, ha nyeregtáskát teszünk a Street Rodra az első ülést rögzítő csavarokhoz biztosítsuk, mondjuk egy hiltiszalaggal, ami úgysem látszik az ülés alatt. Előre 43 milliméteres fordított teleszkópot kapott a Street Rod, hátulra nagyon látványos pirosra festett gáztartályos rugóstagokat, az előfeszítés állítási lehetőségével. Így bölcsővázával és a terheléshez beállítható hátsó rugókkal kiegészítve nagyon stabil minden körülmények közt. Hajtásánál megmaradt a már hagyományos bordásszíj. műszerfala a minimalizmus jegyében született. A kilométeróra állandó, és a kis kijelzőben kaptuk meg a fokozatjelzőt, a fordulatszámmérőt, idő órát, kilométer számlálókat. Tehát egy időben nem tudjuk ezeket megjeleníteni, választanunk kell! Tankja első látásra öblösen terpeszkedik alattunk, de űrtartalma csalóka, hiszen csak 13.1 literes. De ne tévesszenek meg minket a literes adatok, hiszen a Street Rod nagyon takarékos, vegyes forgalomnál, mátrai kanyarokkal is lazán 5 liter alatt fogyasztott.
|
Street Rod képek!
Összegezve: A Street Rod egy nagyon kellemes belépő típusa lett a Harley Davidsonnak. Könnyű és dinamikus. 3 színválasztékával, mattos antracit fényezésével mutatós és divatos gépezet. Colosabb motorosoknak kicsit kényelmetlen a lábtartó pozíciója. Nagyon jól motorozható, 5 liter alatti fogyasztásával takarékos, és a belépő ára is csábító. 6800 euró, ami a jelenlegi 300 forintos árfolyammal 2.040.000 forint + adók. Egy Harleytől ez aztán igazán nem semmi.
Köszönet a Harley Davidson M7-es autópálya elején lévő képviseltnek, hogy kipróbálhattuk.
Köszönet Závori Katalinnak, hogy az elhagyott nyeregtáskámat visszahozta.
A Mátrai kanyarokban előttem elhunyt motoros társunk emlékére.
Street Rod képek!
Harley Davidson Street Rod műszaki adatai:
Motor: V 2-es Hight Output Revolution X V-Twin, vízhűtéses és 749 cm3-es.
Teljesítmény: 40 Kw / 53 LE.
Nyomatéka: 65 Nm / 4000 fordulaton.
Maximális fordulatszám: 8500 / sec.
Menetkész súlya: 229 kg.
Üzemanyagtank: 13.1 literes.
Fogyasztása tesztünk alatt : 4,6 liter / 100 Km.
Futómű: Elöl 43 miliméteres fordított teleszkópok, hátul Gáztartályos spirálrugós teleszkópok előfeszítés állítással.
Tengelytáv: 1510 mm.
Ülésmagasság: 765 mm.
Szabad magasság: 205 mm.
Alapára: 6800 EU. 300 forintos árfolyammal: 2.040.000 forint.
Street Rod képek!
|