Suzuki SV650A
Vége van a nyárnak, de hűvös szelek még nem járnak. Így nagy bánata sincs a motoros barátnak. Meg is van minden oka az örömre annak, aki egy SV650 nyergében élvezheti az indián nyarat.
Suzuki SV 650 képek.
Így aztán én sem szomorkodhatok, hiszen tesztünkre 6 napig roboghattunk egy kék fehér megújult SV 650-essel. Megszerettük, és kicsit fájó szívvel búcsúztunk a leadásnál. Kellemesen kezelhető, sportosan kényelmes, és nagyon, nagyon nyomatékos. Gáza jól adagolható, de ha kicsit huncutkodunk, és megeresztjük, bizony kalkulálni kell a 75 lóerejével, és az első kerék ágaskodásával.
Suzuki SV 650 képek.
Nagy V motoros nyomatéka kategóriáján felüli teljesítményt ad, és mindezt játszi könnyedséggel. Keskenyebb lett az építése, a térhálós acélváznak nagyon jó a merevsége. Ezáltal könnyebb a súlya is, és így városban, kanyargós utakon, nagyobb túrákon, de végül is bárhol nagyon kezes társunk lehet. De kicsit elé mentem az Sv történelmének. Motoros barátaimat már 1999 óta örvendezteti. Szinte azonnal megszerették, és nem is véletlen, hogy az utakon is nagyon sokat látni belőle. Annyira jó az SV, hogy húsvétkor még a Nyuszi is ezzel furikázza a hímes tojásokat.
Suzuki SV 650 képek.
Könnyű, jól kezelhető, és kategóriájához képest nagy teljesítményével remek választás akár egy kicsit már haladó kezdőknek is. A nagy sikerre való tekintettel a Suzuki most megújította, ráncfelvarta ezt a sikeres típusát. Változott a hátsó lámpatest, keskenyebb lett az egész moci, karcsúbb és kényelmesebb az ülésünk is, a kipufogó rendszer is megújult, EURO4-eslett. Kicsit a motort is átdolgozták, ABS rendszert és pár elektromos újítást is kaptunk. Például egy Suzuki Easy Startrendszert, ami annyit jelent, hogy elég csak rá pöttyintenünk az önindító gombra, és az elektronika elvégzi az indítást. Tartja az önindítót, amíg a motor beindul, és aztán figyelve a motor állapotát lekapcsolja az indítót. Van még egy Low EPM Assist rendszert is. Figyeli helyettünk a motor fordulatát kis sebességnél, elindulásnál, és a terheléshez igazítva megemeli a fordulatszámot, ha szükséges. Ezzel is meggátolva a lefulladást, rángatást. És itt egy újonnan kifejlesztett SDTV üzemanyag befecskendezéses rendszert is, ami hengerenkénti két pillangószeleppel optimalizálja az üzemanyag fogyasztást. Műszerfala is megújult, van a szokásos kijelzőkön felül fokozatjelzőnk, átlagos és pillanatnyi fogyasztásjelzőnk, hatótávolság, üzemanyagszint jelzők, és a fényerő hat fokozatban állítható.
|
Suzuki SV 650 képek.
Szóval a Suzuki mérnökei megleptek minket pár elektronikai rendszerrel, hogy lazábban élvezetesebben tudjunk az SVvel kalandozni. Az elődöknek volt egy túra idomos változata is. A mostani megújulásnál még csak a Naked változat született meg. De gondolom hamarosan megkapjuk, talán jövőre a túra idomos változatot is.
Összegezve: A Suziki SV650 ’99 óta méltán sikeres a motorosok és a Nyuszi körében. Megújult változata egy első ránézésre is tetszetős közepes nikednek tűnik. Azonban jóval többet nyújt kategóriájánál erőben, dinamikában és kezességben egyaránt.
Suzuki SV 650 képek.
Motor típusa
|
Négyütemű, V2, hegerszög 90°, folyadékhűtés, DOHC
|
Hengerűrtartalom
|
645 cm3
|
Furat × Löket
|
81.0 mm x 62.6 mm
|
Sebességváltó
|
6-sebességes mechanikus
|
Teljesítmény
|
56 kW (75 LE) / 8500 rpm
|
Nyomaték
|
64 Nm / 8100 rpm
|
Hosszúság
|
2140 mm
|
Szélesség
|
760 mm
|
Magasság
|
1090 mm
|
Tengelytáv
|
1445 mm
|
Szabad magasság
|
135 mm
|
Ülésmagasság
|
785 mm
|
Menetkész tömeg
|
197 kg
|
Futómű elöl
|
Teleszkópvilla, tekercsrugó, olajcsillapítás
|
Futómű hátul
|
Központi rugóstag, tekercsrugó, olajcsillapítás, állítható rugó-előfes
|
Fékek elöl
|
Dupla tárcsa
|
Fékek hátul
|
Tárcsa
|
Gumiabroncs elöl
|
120/70ZR17M/C (58W), tömlő nélküli
|
Gumiabroncs hátul
|
160/60ZR17M/C (69W), tömlő nélküli
|
Suzuki SV 650 képek.
|