motortesztek
motortesztek

Rendezvények            Milyen motort vegyek?              Biztonság 

 

Új motortesztek
 
Használt motortesztek
 
Autótesztek
 

Köszöntő, kapcsolat.

 

Motoros képek

 

Vendégkönyv

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Suzuki GSR750 / naked

Suzuki GSR 750

Hősi forradalmunk ünnepe alkalmából a GSR750-es volt a társam egy nekünk való remek programban. Ünneplőbe öltöztettem a piros fehér zöld színű nemzeti szalaggal, és egy kisebb túrára, egy motoros felvonuláshoz csatlakoztunk. Tisztelegve az októberi ünnepnek végigjártuk hőseink emlékhelyeit.

Megérkeztünk a találkahelyre, és körbe pillogva azt vettem észre, kicsit kilógtunk a sorból a sok chopperes között.

Sebaj! A Suzuki GSR750-es megállja a helyét, és hamar magára is vonta az érdeklődést.  Jöttek is megcsodálni, hogy milyen vad, robosztus szép gépezet. És a kérdés: „olyan brutál is, ahogy kinéz?” Az attól függ! Egy farkasbőrbe bújt hűséges kutyus! Ha szelíden simogatod, kellemesen durmol és csahol neked, de ha kekeckedsz a gazdijával, feldübörög, és keményen megvicsorogtatja fogait! És valóban, a GSR750-es a hangsúlyos robosztus motorblokkjával, a magasra púposodó öblös tankjával erőtől duzzadó kihívó jelenség! Ezt fokozzák még a hűtőt is frappánsan elbújtató dizájn elemek, a karcsú magasra nyúló ülések, a mélyen fekvő morcos hangulatú első lámpája és kis idomai is. Fordított, aranyra eloxált első villája, széles 180-as hátsó gumija, domináns krómbetétes kipufogója, tovább követik az aktuális trendet, fokozzák feltűnő szépségét.. Következett is a további kérdés: „bírja-e majd az ilyen sportos gép a poroszkálós felvonulós tempót?” Nos ez tényleg kemény kihívás egy ideges, vad sportmotornak, de nem a GSR750 –esnek! Tény, hogy ha meghúzzuk a gázmarkolatot, 106 lóereje bőszen kiszabadul, és szinte feltépi az aszfaltot a gyorsulásnál, de a motorvezérlés és egyéb módosítás miatt a GSXR testvéréhez mérten nagyon kezes is tud lenni.  A szupersport tesóhoz képest 25 lóerő a levesebbe ment, de ebben az esetben a kevesebb több! Hiszen így is maradt 106 pacink, és már az 1500-as fordulattól egészen a 11000-es leszabályozásig minden fordulatszám tartományban igen erőteljes és nyomatékos a gépezet. Nem semmi viszont ez a használható fordulatszám tartomány! Szinte váltani is alig kell. Például hármas fokozatban 30 km/órás tempóról egészen 160-ig iszonyatos erővel tud húzni. Itt kihangsúlyozom, hogyha megrántjuk a gázt, kapaszkodjunk rendesen a kormányba, és dőljünk előre, mert az első kerekünk elhagyja az aszfaltot. Az sem gond, ha a nagy nyomaték és a finoman járó motor mellett néha elfelejtjük a váltogatást és kettes fokozattal indulunk. A kényelmes, lassú tempónál is rángatás és fulladozás mentesen, jól kezelhető a motor. Nem is volt szégyenkezni valónk a nagyvasak közt, minden nehézség nélkül nyugodtan vonultunk kétkerekű barátainkkal! De ez nyilvánvaló, hisz a GSR 750 erre is született. Hogy „kikocsikázzunk vele a Stefániára”, néhány gázfröccsel magunkra vonjuk a fürkésző tekinteteket, tekintélyesen durmolva elporoszkáljunk a kerthelyiséges kávézók előtt, aztán a zöld lámpánál bő gázzal kiszabadítva a lovakat, a hatezres fordulat felett beinduló 106 pacival és az ezzel járó hangorkánnal nyikorgó gumik közepette elviharozzunk. Hiszen a GSR750 egy magamutogató exhibicionista városi vagány. Futóművének felépítése is ezt szolgálja. Rugózása sportosan keményre hangolva segíti a kanyarzsonglőrködést. Egyik fordulóból a másikba döntögetve szinte semmit nem érzünk a 210 kilós súlyából. A Suzuki mérnökei remek súlyelosztással jól elrejtették előlünk a kilókat, hogy a GSR 750 igazi partnerünk legyen egy élvezetes kétkerekű katarzisban. Mi rátapadunk a markáns öblös tankra, ami előrehajlott tartásunknak kellemes támaszt ad, a GSR rátapad az útra, és az egyenesekben is igazi művész. Jellegén érezhető a sportos örökség, futóműve, üléspozíciója is ezt sugalja. Igazi "csajozós" gép! Csak ha a csaj felül mögénk, hamar elmegy mindkettőnk kedve a motorozástól. A várost elhagyva az autópályán aztán megforgatjuk a markolatot, és erősen kapaszkodunk. Pillanatok alatt 100 fölött van, majd száguldásunkat a mellünkbe, vállunkba kapó menettornádó szakítja félbe. Lámpánk fölött van némi kis légterelő, de alacsonyan a kormány alá bújik, így szélvédelmünk a zéróval egyenlő. De a GSR nem is a hosszú autópályákra való, és nem is a nagy túrákra. Neki a város az eleme, elgurulni a szabadidő központba: a Gold Centerbe fallabdázni, gyúrni, focizni, vagy ebédelni egy nagyot.

Elugrani a haverokhoz a kávézóba, és közben a piros lámpától indulva mindenki csak a kondenzcsíkunkat nézegetheti! No de eleget zengtük az ódákat a száguldásról, az erőfitogtatásról. A biztonságos mocizás lényege, hogy tudjuk hol kell elengedni a gázt, és mikor kell taposni a féket. A dupla első tárcsák rendesen harapnak, és az ABS is nagyon engedi fogni őket

 Hátul kis tempónál kicsit hamar enged a blokkolásgátló, de nem zavaró. Nagyobb tempónál ott is jól harap. A tömör építésű gép egész tömege észrevétlenül alánk simul, mintha csak mi szaladnánk könnyedén az aszfalton. Aranyos fordított első villánk nem csak mutatós, de az egész futómű rendszerrel nagyon stabil. Műszer egységén is meg van minden. Kilométeróra és fordulatszám mutató, üzemanyagjelző, fokozatkijelző, időmérő, vízhőfok jelző, és 2 napi számláló.

És van még szabályozott katalizátorunk is!

Összegezve: a Suzuki GSR750-es egy exhibicionista városi vagány. Alapjáratról hatalmas erővel tud húzni egészen a 11 ezres fordulatig. Szinte sínen fut egyenesben és a kanyarokban is. Kétségtelen, aki egy erőtől duzzadó, de jól kezelhető mutatós táltosra vágyik, és hajlandó áldozni egy kis kényelmet, az nagyon fogja szeretni!

De kezdő motorosoknak nem nagyon ajánlott!

alapára: 2.298.000

 

Suzuki GSR 750 műszaki adatai:

Motor: 749 cm3-es befecskendezős, 4 ütemű, vízhűtéses, 4 hengeres, DOHC

sűrítése 12,3:1 , gyújtása digitális.

Indítás: Önindító.

6 fokozatú váltó

Maximális sebességét nem volt alkalmam kihozni, de az egyes fokozatban 110 - nél szabályzott le.

 

Üzemanyag fogyasztás: Saját tapasztalat 4.7 liter / 100 km.

Üzemanyag tartály 17.5 liter. Ami az én fogyasztásom alapján kb. 370 kilométer menetre elegendő.

Elöl dupla tárcsafék, hátul jól adagolható tárcsafék. ABS.

Önsúly: 211 kg.     

Teljesítménye: 106 LE / 10000

 

Köszönjük a Magyar Suzuki Zrt-nek, hogy kipróbálhattuk újdonságát.

 

 
Facebook

Kövess minket a Facebookon is!

Motoros - Autós élet

 

 
Eseménynaptár
2020. Szeptember
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Hírek

Suzuki Szakmai tesztnap

I. motoros borok útja rally

 

 
Partnereink

-

 

 
Rendezvények
 
Óra
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre